سرویس خواب نوزاد

آیا تمام اقلام موجود در سرویس خواب نوزاد مورد نیاز هستند؟

پس از تولد نوزادان، یکی از شیرین‌ترین دغدغه‌های والدین، خرید سیسمونی مناسب برای فرزند دلبندشان است. قطعا می‌دانید که یکی از سخت‌ترین بخش‌های تهیه سیسمونی، خرید سرویس خواب نوزاد می‌باشد؛ چراکه اکثر والدین به طور دقیق نمی‌دانند که چه لوازمی برای تکمیل سرویس خواب نوزادشان لازم است و چه لوازمی وجودشان ضروری نیست. تا پایان این مقاله از آرام چوب همراهمان باشید تا شما را با انواع مختلف اقلام موجود در سرویس خواب نوزاد آشنا کنیم و به شما یاد‌آوری کنیم که خرید تمامی این اقلام ضروری نیست.

تمامی اقلام موجود در سرویس خواب نوزاد

 

اقلام موجود در سرویس خواب نوزاد

 

در این قسمت سعی داریم شما را با تمامی اقلام موجود در سرویس خواب نوزاد آشنا کنیم و هرکدام را به طور جامع توضیح دهیم

تختخواب نوزاد

مهم‌ترین قسمت هر سرویس خواب، تخت خواب آن است. دقت کنید که تخت خواب‌های نوزاد در سه شکل تخت خواب ثابت، تخت خواب کاناپه‌ای و تخت خواب دو منظوره طراحی شده‌اند.

تخت خواب ثابت

این نوع از تخت خواب معمولا برای نوزادان تا سن ۵ سالگی مناسب است و پس از آن با رشد کودک دیگر کارایی خاصی ندارد. در برخی از این تخت‌ها کمدی تعبیه شده‌ تا وسایل ضروری نوزاد در آن قرار گیرد.

همچنین بخوانید: نکات طلایی خرید سرویس خواب نوزاد ارزان

تخت خواب کاناپه‌ای

این تخت‌ها شیک‌تر و مدرن‌تر هستند اما همانند نوع قبلی تا سنین ۵ یا ۶ سالگی نوزاد قابل استفاده است؛ اما تفاوتی که با نوع ثابت دارد، این است که یک سمت تخت کاناپه‌ای کاملا بسته است و طرف دیگر آن توسط نوعی حفاظ پوشیده شده است.

تخت خواب دو‌منظور

این مدل نسبت به موارد قبلی کارایی بیشتری دارد و معمولا تا سنین نوجوانی قابل استفاده می‌باشند.

کمد

یکی دیگر از اقلام موجود در سرویس خواب نوزادان کمد است. دقت کنید که کمد‌ها در سایز‌های مختلفی طراحی شده‌اند و این قابلیت را به شما می‌دهند که وسایل نوزاد را به طور مرتب در کمد نگهداری کنید.

بد نیست بدانیم که درست است که این کمد‌ها در درجه نخست جهت نگهداری لباس کودک یا نوزاد استفاده می گردد. اما می توان از کمد به عنوان فضای مخصوص  برای نگهداری حوله نوزاد ، پتوی کوچک، روتختی و یا اسباب بازی‌های کودک استفاده نمود. برای کم کردن ریسک اتفاقات، همواره از دسترسی آسان کودک به وسایل روزمره اش مطمئن شوید! فراموش نکنید که سعی کنید از قفل‌های کلیدی در کمد خردسال استفاده نشود چون کودک احتمال دارد که با بازی با کلیدها به خود آسیب برساند و یا کلید را در قفل بشکند.

ویترین

یکی از جذاب‌ترین لوازم موجود در سرویس خواب نوزادان، ویترین است. در این قسمت می‌توانید عروسک‌ها و وسایل تزئینی مختلف کودک را در آن بچینید و محیط اتاق را زیبا‌تر نشان دهید.
لازم به ذکر است که علاوه بر موارد ذکر شده موارد دیگری نیز هستند جز اقلام موجود در سرویس خواب نوزاد می‌باشند. از جمله آن‌ها می‌توان به شلف، دراور، پا‌تختی، میز تحریر و … اشاره کرد.

همچنین بخوانید: بهترین برند سرویس خواب نوزاد کدام است؟

آیا تمامی اقلام موجود در سرویس خواب نوزاد مورد نیاز هستند؟

 

اقلام سرویس خواب نوزاد

 

اگر شما هم به تازگی صاحب فرزند شده‌اید و قصد دارید برای او سرویس خواب تهیه کنید؛ اما با گستردگی اقلام موجود در آن و بالا رفتن قیمت نهایی روبه‌رو شده‌اید، جای نگرانی نیست؛ چراکه وجود تمامی این اقلام در سرویس خواب نوزاد ضروری نمی‌باشند.
اگر با محدودیت فضا مواجه هستید و یا توانایی پرداخت مبلغ‌های هنگفت ندارید، می‌توانید از بین تمامی اقلام موجود در سرویس خواب نوزاد فقط لوازم واجب و ضروری را خریداری نمایید.
توجه داشته ‌باشید که در بین مواردی که در بالا ذکر شد وجود تخت خواب و کمد نسبت به دیگر اقلام ضروری‌تر است؛ چرا که نوزاد بیش از هر چیزی به یک تخت خواب مناسب و یک کمد جهت نگهداری وسایل ضروری خود نیاز دارد. حال نوع تخت خواب را والدین می‌توانند با سلیقه خود انتخاب کنند.
دقت کنید که وجود وسایلی همچون ویترین، دراور، شلف و … خیلی ضروری نیست و بیشتر به منظور زیبایی اتاق نوزاد و همچنین کامل شدن سرویس جهت نیاز‌های جانبی و غیر‌ضروری به فروش می‌رسند.

کلام پایانی

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم خرید برخی از اقلام سرویس خواب برای نوزادان امری ضروری است؛ اما وجود تمامی لوازم موجود در سرویس برای همه توصیه نمی‌شود و والدین می‌توانند با خرید اقلامی که ضروری‌تر هستند خریدی کاربردی‌تر و به‌صرفه‌تر داشته‌ باشند.
در این مقاله از وب سایت آرام چوب سعی کردیم شما را با انواع اقلام موجود در سرویس خواب نوزاد آشنا کنیم و ضروری‌ترین آن‌ها را برایتان اولویت‌بندی نماییم.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید کافی است به وب سایت مراجعه فرمایید و یا با شماره‌ تلفن‌های موجود در سایت تماس بگیرید. از توجه شما عزیزان سپاس گذاریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا