سرویس خواب نوجوان

تفاوت سرویس خواب پسر و دختر در چیست؟

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که هم فرزند دختر دارید و هم فرزند پسر، می‌دانید که هرکدام از آن‌ها سلایق بی‌نهایت متفاوتی دارند و اگر بخواهیم از روی مد روز دنیا هم برایشان سرویس خواب بخریم، قطعا با تضادهای بیشماری روبه رو خواهیم شد.
اما به جز سلیقه، از نظر علم روانشناسی نیز در مورد وسایل دختران و پسران تفاوت‌های زیادی وجود دارد که اگر به آن‌ها دقت نکنید، می‌تواند برایشان آسیب‌زا باشد. در این مطلب از وب سایت آرام چوب قصد داریم تفاوت سرویس خواب پسر و دختر را به شما بگوییم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

پسرها چه نوع سرویس خوابی را دوست دارند؟

بررسی تفاوت سرویس خواب پسر و دختر

پیش از آنکه بخواهیم به طور کامل درمورد تفاوت سرویس خواب پسر و دختر، به شما بگوییم باید بدانید که هرکدام چه نوع سرویس خواب‌هایی را با چه تم رنگی انتخاب می‌کنند؟

پسرها اصولا طرفدار رنگ‌های سرد و خنثی هستند و اگر در هنگام خرید سرویس خواب دستشان را باز بگذارید احتمالا به سراغ رنگ‌هایی مانند آبی، طوسی روشن، خاکستری، قهوه‌ای تیره و رنگ چوب می‌روند. در مورد انتخاب طرح‌ها نیز معمولا پسرها اگر کوچک باشند شخصیت‌های خیالی کارتونی پسرانه که قدرتهای خارق العاده‌ای دارند را انتخاب می‌کنند و نوجوانان معمولا به سراغ تصاویر ماشین‌های لوکس و فوتبالیست‌های اسطوره‌ای می‌روند. برای سرویس خواب نوجوان مواردی مانند میز تحریر یا کامپیوتر، آینه قدی و پاف را هم می‌توانید جز موارد اصلی سرویس خواب پسران قرار دهید.

انتخاب دختران برای سرویس خواب

ویژگی سرویس خواب پسر و دختر

وقتی صحبت از تفاوت سرویس خواب پسر و دختر می‌کنیم، می‌دانیم که احتمالا با دنیای رنگ‌ها سر و کار داریم. اغلب دخترها رنگ‌های شاد مانند صورتی و قرمز را برای سرویس خواب انتخاب می‌کنند و برای تکمیل آن کمی به سراغ رنگ‌های ملایم یا خنثی مانند کرم و طوسی روشن می‌روند. سرویس خواب دختران معمولا مجهزتر است.

سرویس خواب‌های دخترانه شامل میز (آرایش، تحریر، آرایش)، صندلی جلوی میز، پاف، پاتختی، تختخواب، آینه‌های بلند و کوچک می‌شود. اگر دست دختران را برای انتخاب سرویس خواب باز بگذارید، هر آن چیزی را که یک شاهزاده خانم دارد، احتمالا می‌خواهند در اتاق خود جای دهند!

تفاوت سرویس خواب پسر و دختر

اما در این بخش پس از اینکه از سلایق کلی دختران و پسران در انتخاب تخت باخبر شدیم، می‌خواهیم بدانیم که تفاوت سرویس خواب پسر و دختر و مخصوصا برای سرویس خواب نوجوان در چه مواردی است؟

  1. دختران در سرویس خواب به چیزهای خرده ریز توجه زیادی نشان می‌دهند در صورتی که پسران اغلب یک نمای کلی از سرویس خواب و اتاق برایشان کافی است و دیگر دوست ندارند که دورشان شلوغ باشد
  2. تصاویر و طرح‌های پسرانه گاهی خشن و تصاویر مورد قبول دختران ممکن است بیش از حد لطیف باشد!
  3. پسران معمولا در انتخاب رنگ‌ها سعی می‌کنند خودشان را از دختران متمایز کنند و به دنبال استفاده از رنگ‌های متعدد نیستند. اما اغلب دختران دوست دارند فضای اطرافشان پر از رنگ باشد و حتی طرح‌های رنگین کمانی برای تعداد زیادی از دختران جز طرح‌های پرطرفدار محسوب می‌شود.
  4. اندازه‌ی تختخواب نوجوانان معمولا عرض ۹۰ است. اما بسیاری از پسران دوست دارند تختشان یک و نیم نفره باشد و عرض ۱۲۰ را انتخاب می‌کنند.
  5. کشوهای زیر تخت برای بسیاری از دختران جایگاهی ویژه دارد اما پسران آن را دوست ندارند.
  6. تا حد امکان برای فرزندانتان چه دختر و چه پسر، طرح‌های شیک و در عین حال متناسب سن را انتخاب کنید. طرح‌های شلوغ ممکن است در طولانی مدت اثر خوبی روی نوجوانان نداشته باشد و رنگ‌بندی‌های بسیار تیره ممکن است نوجوان را افسرده نماید.

جمع‌بندی

همانطور که دیدید تفاوت سرویس خواب پسر و دختر بسیار زیاد است و در کنار تفاوت‌های عمومی، باید به سلیقه و درخواست آن‌ها نیز توجه کنید و به آن احترام بگذارید. اگر از نظر شما برخی مدل‌ها زیبا نیستند، سعی نکنید که نظرتان را به نوجوانان تحمیل کنید بلکه باید مزایا و معایب آن را برشمرید و در نهایت انتخاب را به فرزندتان بسپارید، زیرا آن‌ها هستند که قرار است از سرویس خوابشان استفاده نمایند. همچنین اگر دوست دارید درمورد اینکه مشخصات یک تخت خوب چیست؟ بیشتر بدانید حتما این مطلب را بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا