سرویس خواب نوزاد

خواب راحت کودک در تخت نوزاد

خواب راحت کودک مرهون چه مؤلفه‌هایی است؟ آیا برای آن که کودک بتواند خواب خوب و راحتی را تجربه کند، لازم است تا حتماً سرویس خواب نوزاد گرانی را برای او خریداری کنید؟ مسلماً خیر. هزینه کردن برای خرید‌های استاندارد و مناسب می‌تواند کار مناسبی باشد، اما هزینه کردن برای خرید اجناسی که صرفاً گران هستند، به هیچ وجه کار درستی نیست. در ادامه سعی کرده‌ایم تا مؤلفه‌هایی که سبب می‌شود کودک بتواند خواب راحتی را در سرویس خواب خودش تجربه کند را بیان کنیم و شما را نسبت به این مؤلفه‌ها آگاه سازیم.

مؤلفه‌های تأثیر‌گذار بر خواب راحت کودک

مؤلفه‌های تأثیر‌گذار بر خواب راحت کودک

همان طور که در مقدمه این مطلب نیز گفته شد مؤلفه‌های مختلفی وجود دارند که بر روی خواب راحت کودک می‌توانند تأثیر‌گذار باشند. این مؤلفه‌ها شامل چند مورد بسیار مهم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها را به طور کامل بیان می‌کنیم.

جنس تشک

جنس تشک مربوط به نوع فومی می‌شود که برای ساخت آن استفاده شده است. این متریال می‌تواند متفاوت باشد و هر کدام از این متریال‌های متفاوت نیز می‌توانند ویژگی‌های مختلفی داشته باشند. فراموش نکنید که بهترین متریال برای ساخت تشک در واقع فوم‌های پلی یورتان هستند. این نوع از فوم‌ها می‌توانند به خوبی و به راحتی هم خواب خوبی را برای شما فراهم کنند و هم آن که دوام و ماندگاری خوبی خواهند داشت.

همچنین بخوانید:قیمت خرید سرویس خواب نوزاد چقدر است؟

نوع فنر‌بندی تشک

نوع فنر‌بندی تشک در ظاهر اهمیت زیادی ندارد ولی می‌توان گفت که در پایان همین نوع فنر‌بندی تشک است که درصد زیادی از خواب شما را تأمین می‌کند. اگر نوع فنر‌بندی تشک مورد نظر از نوع پاکتی باشد، مفتول‌ها و فنر‌ها در یک دیگر فرو رفته‌اند و در عین حال نیز به صورت جدا از هم باز و بسته می‌شوند. همین موضوع سبب می‌شود کودک بتواند به راحتی بخوابد و نیازی نباشد که هر بار با هر تکانی که می‌خورد، تخت و تشک آن نیز تکان بخورد.

میزان تنفس تشک

میزان تنفس تشک

میزان تنفس تشک یکی از مواردی است که شاید حتی تا به حال به آن فکر هم نکرده باشید، اما چیزی که اهمیت دارد این است که اگر تشک تخت دارای تنفس مناسبی نباشد، در طول شب که کودک بر روی تخت خوابیده است، احساس گرمای شدیدی را می‌کند و عرق خواهد کرد. اما در صورتی که تشک به اندازه مناسبی دارای تنفس باشد، این موضوع بروز پیدا نخواهد کرد.

رویه تشک

رویه تشک مورد مهم بعدی است که لازم است برای آن که کودک شما خواب راحتی داشته باشد، به آن نیز توجه کنید. رویه‌ها یا همان روکش‌های پلاستیکی می‌توانند سبب شوند که کودک در طول مدت شب عرق کند و این موضوع باعث می‌شود تا خواب او نیز بهم بریزد. بهترین روکش‌ها مربوط به روکش‌ها نخی می‌شود که هم نرم هستند و هم می‌توانند جلوی عرق کردن فرد در طول خواب را بگیرند.

دمای محیط

دمای محیط مورد مهم بعدی است. دمای محیط گزینه‌ای است که باید حتماً آن را تنظیم کنید. در زمان خواب دمای کلی بدن پایین می‌آید و مسلماً بیشتر سردتان می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا نیاز باشد که کمی دمای محیط بالاتر از حد عادی باشد. اما یادتان نرود که این افزایش دما باید در حدی باشد که اتاق خواب بیش از حد گرم نشود.

نور محیط

تنظیم میزان نور محیط نیز می‌تواند در خواب راحت کودک بسیار تأثیر‌گذار باشد. هر قدر میزان نور محیط بیشتر باشد، خواب کودک نیز بیشتر بهم خواهد ریخت. اما از سوی دیگر نیز نباید اتاق خواب کودک بسیار تاریک باشد که سبب ترس و وحشت او شود.

زمان خواب

زمان خواب مورد بعدی است که می‌تواند در خواب راحت کودک بسیار تأثیرگذار باشد. زمانی که کودک در بین ساعت‌های ۹ الی ۱۱ شب به خواب می‌رود، میزان ترشح هورمون ملاتونین در مغز او در حالت طبیعی باقی می‌ماند. این هورمون علاوه بر تنظیم کردن ریتم شبانه روزی بدن، می‌تواند بر روی ترشح میزان هورمون رشد در بدن کودک نیز تأثیر بگذارد. بنابراین زمانی که کودک در زمان مناسبی به خواب رود، هم خواب راحت‌تر و بهتری دارد و هم آن که میزان رشد او نیز بهتر خواهد بود.

فضای اطراف کودک

مورد پایانی در مورد فضای اطراف کودک است. معمولاً برای کودکان این موضوع بسیار پیش می‌آید که دچار بی‌خوابی شده و نمی‌توانند به خوبی و به سرعت به خواب روند. همان طور که گفته شد لازم است تا چراغ اتاق خواب کودک خاموش باشد و او یاد بگیرد که در تاریکی بخوابد. زمانی که چراغ را خاموش می‌کنید، ‌اشیا داخل اتاق خواب نیز به اشکال دیگری به چشم کودک به نظر می‌رسند و همین موضوع می‌تواند در خواب نیمه شب کودک اثر‌گذار باشد.

جمع‌بندی

مواردی که در طول این مقاله در خصوص نکات مربوط به خواب راحت کودک مطرح شدند، می‌توانند به شما و همچنین به کودک شما کمک کنند که خواب راحتی را تجربه کند. فراموش نکنید که رعایت کردن این نکات شاید به ظاهر ساده باشند، اما در نهایت می‌توانند سبب ایجاد تغییرات شگرفی در عادت‌های خواب کودک شوند. علاوه بر تمامی نکات مطرح شده در این مقاله باید برای خرید سرویس خواب نوزاد و همچنین سرویس خواب کودک خود، فروشگاه مناسبی را نیز در نظر بگیرید که هم اجناس باکیفیت و استاندارد را به شما بفروشد و هم آن که هزینه مناسبی را از شما دریافت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا