سرویس خواب جوان

دیوار بالای تخت خواب را چگونه تزیین کنیم؟

دیوار بالای تخت خواب چه اهمیتی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب دارد؟ آیا دیوار بالای تخت نیز نکات مربوط به خودش را دارد و باید حتماً طبق قواعد و اصول خاصی طراحی شود؟ موضوعی که در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد آن است که حتماً باید به کوچک‌ترین نکاتی که در این زمینه بیان می‌شود توجه داشته باشید و بتوانید هرچه ساده‌تر و راحت‌تر این موضوع را در نظر بگیرید. فراموش نکنید که شاید این قسمت از اتاق خواب به نسبت دیگر قسمت‌ها اهمیت زیادی نداشته باشد، اما مسلماً اگر بتوانید همین بخش را به درستی و به خوبی تزئین کنید، مسلماً می‌توانید تأثیر مثبت و جلوه زیادی را در اتاق خواب ببینید.

روش‌های دکور دیوار بالای تخت خواب

روش‌های دکور دیوار بالای تخت خواب

اما از طریق چه روش‌ها و در واقع چه‌ایده‌ایی می‌توانیم دیوار بالای تخت خواب خود را تزئین کنیم؟ اطلاع از این روش‌ها و‌ایده‌ها سبب می‌شود تا هرچه بهتر و بیشتر بتوانید نسبت به انجام این کار عمل کرده و به آن چیزی که می‌خواهید دست پیدا کنید. فراموش نکنید که تزئین کردن دیوار اتاق خواب سبب می‌شود تا هر آن چیزی که لازم است را بتوانید در فضای اتاق قرار داده و فضایی که دوست دارید را ایجاد نمایید.

استفاده از تابلو‌های بزرگ

اولین مورد در خصوص استفاده کردن از تابلو‌های بزرگ و یک تکه است. عرض این تابلو‌ها معمولاً دو سوم عرض تخت و یا کمتر از آن می‌باشد و در قسمت وسط نصب می‌شود. بهترین مورد آن است که این تابلو‌ها سبک بوده و به خوبی نیز با رنگ روتختی، فرش و پرده اتاق همخوانی داشته باشند. بهتر است تابلو‌هایی که انتخاب می‌کنید دارای طرح‌های ساده‌ای باشند تا فضای بالای تخت را بسیار شلوغ نکنند.

همچنین بخوانید:تخت‌ایده‌آل برای اتاق خواب کودک و نوجوان

استفاده از تابلو‌های چند تکه

یک روش بهتر و مناسب‌تر برای تزئین دیوار بالای تخت خواب آن است که از تابلو‌های چند تکه برای قسمت بالایی تخت خواب استفاده کنید. این تابلو معمولاً یک تصویر را در سه تابلو دارند و در کنار یکدیگر همچون قطعات یک پازل هستند. سعی کنید تصویری که انتخاب می‌کنید هم دارای رنگ‌های کمی باشد و هم آن که تصویر ساده‌ای داشته باشد تا به خوبی و در همان نگاه اول به چشم بیاید.

استفاده از وسایل دم دستی

یکی از‌ایده‌هایی که شاید برای هر کسی جالب نباشد، استفاده کردن از وسایل مختلف و به اصطلاح دم دستی برای تزئین دیوار بالای تخت خواب است. این وسایل ساده می‌توانند شامل کلاه‌های مختلف، کیف‌های کوچک و… شوند. فرض کنید چندین کلاه را به صورت نامنظم و یا با یک الگوی خاص بر روی دیوار بالای تخت وصل کنید. با این کار هم این قسمت را دیزاین کرده‌اید و هم آن که هر زمانی که دوست داشته باشید می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و مجدداً در جای خودشان آن‌ها را قرار دهید.

استفاده از صنایع دستی

استفاده از صنایع دستی

صنایع دستی مختلف و متنوعی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند به خوبی و به طور کامل برای تزئین این قسمت از دیوار مورد استفاده قرار گیرند. فراموش نکنید که این صنایع دستی باید به طور کامل با هم هماهنگ باشند. در واقع اگر به طور مثال از صدف و ستاره دریایی استفاده می‌کنید، باید دیگر تزئینات نیز مربوط به همین حیطه باشند. این در حالی است که اگر از چند مؤلفه مختلف در کنار هم استفاده کنید، احتمالاً باعث می‌شود تا جلوه نامناسبی را به قسمت بالایی تخت خود بدهید.

استفاده از آینه‌ها

یکی دیگر از روش‌هایی که برای تزئین و دکوراسیون دیوار بالای تخت خواب وجود دارد، استفاده کردن از آینه‌ها است. در حقیقت آینه‌ها می‌توانند در ابعاد مختلف و اشکال گوناگون باشند. اما باید بدانید که این ابعاد و اشکال اگر در تناسب با اشکال دیگر قسمت‌های اتاق باشند، تأثیرگذاری بیشتری خواهند داشت. می‌توانید از یک آینه یک تکه و متوسط با اشکال جذاب و یا چند آینه کوچک و چند تکه استفاده کنید تا میزان تأثیر‌گذاری این قسمت از دیوار بیشتر شود.

صنایع چوبی

مورد بعدی نیز در خصوص صنایع چوبی است که می‌توانید برای تزئین کردن دیوار بالای تخت خواب استفاده کنید. این صنایع چوبی یا محصولاتی هستند که از چوب ساخته شده‌اند و یا محصولاتی هستند که صرفاً تکه چوب بوده و هیچ کار خاصی بر روی آن‌ها انجام نشده است، اما می‌توانند به خوبی حس طبیعت را به شما منتقل کنند.

نکات تکمیلی مهم

تا اینجا در خصوص روش‌هایی که از آن‌ها می‌توان برای تزئین و دکوراسیون دیوار بالای تخت خواب از آن‌ها استفاده کرد، صحبت کردیم. چه نکات دیگری وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را نیز در این خصوص به کار گیریم؟ این نکات را می‌توانیم شامل موارد زیر بدانیم.

وزن ‌اشیا

اولین مورد در خصوص وزن‌اشیایی است که قرار است مورد استفاده قرار دهیم. وزن‌اشیا در حقیقت نباید به قدری زیاد باشند که خطر سقوط داشته باشند و یا اگر در صورت محال، این‌اشیا سقوط کردند، نباید وزن آن‌ها به قدری باشد که خطر جانی را به وجود آورند.

طریقه نصب

مورد بعدی در خصوص طریقه نصب تزئینات و وسایل تزئینی به دیوار است. باید این وسایل را به گونه‌ای به دیوار وصل کنید که از نیفتادن آن‌ها کاملاً مطمئن باشید.

رنگ‌بندی

رنگ‌بندی وسایل و تابلو‌هایی که به قسمت دیوار بالای تخت خواب وصل شده‌اند می‌توانند اهمیت بسیار زیادی در خرید سرویس خواب داشته باشند. این وسایل باید رنگی متناسب با رو تختی، پرده اتاق و دیگر وسایل اتاق داشته باشند و یا حداقل یکی از رنگ‌های مکمل با رنگ غالب در اتاق خواب باشند که جلوه و زیبایی محیط را دچار مشکل نکنند.

جمع‌بندی

در طول این مقاله به چند نکته کوتاه و کوچک در خصوص تزئین دیوار بالای تخت خواب در سرویس خواب نوزاد و سرویس خواب نوجوان اشاره کردیم. در صورتی که این چند نکته به ظاهر ساده و کم اهمیت را در نظر بگیرید، متوجه می‌شوید که هم دیزاین بهتری را در اتاق خواب خود خواهید داشت و هم آن که جذابیت بیشتری را با صرف هزینه کمتر به دکوراسیون داخلی خود بخشیده‌اید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا