سرویس خواب دوطبقه

دکوراسیون اتاق جذاب برای کودکان دوقلو

دکوراسیون اتاق کودکان دو قلو یکی از معضلاتی است که معمولاً پدر و مادر‌هایی که کودکان دو قلو دارند با آن روبرو هستند. کمبود جا، متفاوت بودن سلیقه کودکان و یا حتی جنسیت متفاوت کودکان سبب بیشتر شدن این مشکلات می‌شود. برای آن که بتوانید بهترین دکوراسیون را برای اتاق کودکان دو قلو خود داشته باشید و سرویس خواب مناسبی را برای آن‌ها تهیه کنید، لازم است تا به نکاتی که مطرح می‌شود، بپردازید.

نکات مهم در دکوراسیون اتاق کودکان دو قلو

چند نکته بسیار مهم در طراحی دکوراسیون اتاق کودکان دو قلو وجود دارد که لازم است حتماً به آن‌ها توجه داشته باشید. عدم توجه به این موارد سبب می‌شود که نتیجه کار آن طور که باید و شاید مطلوب نباشد و به همین دلیل نیز احتمالاً ناچار می‌شوید تا هزینه‌های بیشتری کرده و دکوراسیون را تغییر دهید.

سن کودکان

اولین نکته آن است که باید بدانید سن کودکان شما چقدر است. اگر کودکان شما هنوز نوزاد هستند، مسلماً باید دو تخت نوزادی جداگانه را برای آن‌ها تهیه کنید. هیچگاه از یک تخت نوزادی برای نوزادان دو قلو استفاده نکنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که حتی اگر جایی برای قرار دادن کمد نوزادان ندارید، اشکالی ندارد. باید به طور حتم دو تخت جداگانه را برای آن‌ها خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

جنسیت کودکان

جنسیت کودکان در زمان نوزادی اهمیت کمتری نسبت به زمانی دارد که نوزادان بزرگ شده و سنی بالاتر از ۳ الی ۴ سالگی دارند. معمولاً جنسیت نوزادان از این جهت دارای اهمیت است که رنگ‌های مختلفی می‌تواند مورد پسند آن‌ها باشد و همچنین مدل‌های گوناگونی را نیز ممکن است دوست داشته باشند. برای آن که بتوانید بهترین نتیجه را در این زمینه داشته باشید، اجازه دهید تا کودکان خودشان انتخاب کنند و در مرحله بعدی سعی کنید مواردی که شباهت بیشتری با هم دارند و در واقع هارمونی بیشتری در اتاق ایجاد می‌کنند را تهیه کرده و خریداری نمایید.

دکوراسیون اتاق جذاب برای کودکان دوقلو

مکان قرار‌گیری اسباب بازی‌ها

در اتاق هر کودکی باید مکانی برای قرارگیری اسباب بازی‌های او وجود داشته باشد. مکان قرار‌گیری اسباب بازی‌ها و همچنین محلی که کودک در همان جا بازی می‌کند، اهمیت زیادی دارد. این کار سبب می‌شود تا کودک اسباب بازی‌های خودش را در سرتاسر اتاق و یا در قسمت‌های مختلف خانه پراکنده نکند. جمع کردن آن‌ها نیز برای شما ساده‌تر خواهد شد. حتماً در اتاق کودک قسمتی که نه بسیار سرد و نه بسیار گرم باشد را برای بازی کردن او در نظر بگیرید.

نحوه چینش اتاق

اگر کودکان دو قلو دارید باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اتاق خواب در واقع متعلق به یک کودک نیست، بلکه دو نفر هستند که در آن اتاق خواب در حال زندگی می‌باشند. بنابراین قرار دادن کمد لباس، میزان گرم و سرد بودن اتاق و یا کمد اسباب بازی‌ها و حتی تعداد اسباب بازی‌ها را نیز باتوجه به دو نفر بودن کودکان خودتان در نظر داشته باشید.

رنگ اتاق خواب

معمولاً رنگ‌های فانتزی همچون سبز، بنفش، صورتی، زرد و… برای اتاق خواب کودکان استفاده می‌شود. این موضوع برای کودکانی که یک اتاق مخصوص به خود و جداگانه دارند، کار راحت‌تری است. اما زمانی که دو کودک از اتاق استفاده می‌کنند باید یا سلیقه هر دو کودک را در نظر گرفته و به یک نظر کلی برسید و یا آن که لازم است تا اتاق را به دو قسمت تقسیم کرده و هر طرف از دیوار‌ها را به سلیقه هر کدام از کودکان رنگ‌آمیزی کنید.

جمع‌بندی

نکات مهم در طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق کودکان دو قلو را متوجه شدید. اطلاع از این موضوع سبب می‌شود تا بتوانید طراحی دکوراسیون را به شکل بهتری انجام دهید. مسلماً اگر کودکان شما به تازگی متولد شده باشند لازم است تا سرویس خواب نوزاد برای کودکان دو قلو خود تهیه کنید و اتاق آن‌ها را به بهترین شکل ممکن بچینید. برای خریدن بهترین سرویس چوب برای اتاق خواب کودکان خود می‌توانید به فروشگاه‌هایی همچون فروشگاه آرام چوب مراجعه کنید. هم تنوع بالایی از محصولات را به شما عرضه می‌کنند و هم تمامی محصولات آن‌ها دارای قیمت و کیفیت بسیار مناسبی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا