سرویس خواب جوان

برای دکوراسیون اتاق خواب سنتی چه وسایلی باید خرید؟

امروزه توجه خیلی از افراد به زیبایی و سادگی دکوراسیون های سنتی جلب شده، از نظر خیلی از افراد طراحی سنتی در کنار زیبایی بی‌نظیری که دارد، می‌تواند آرامش خاطر بیشتری نیز برای افراد حاضر در آن به دنبال بیارورد.
اگر فکر می‌کنید دکوراسیون یک اتاق خواب سنتی با سلیقه شما همخوانی دارد، می‌توانید با استفاده از چند تکنیک ساده که در ادامه این مطلب آرام چوب به آن‌ها می‌پردازیم یک دکوراسیون دل‌انگیز سنتی را در منزل خود ترتیب دهید.

لوازمی که باید برای دکوراسیون اتاق خواب سنتی خرید

قبل از اینکه به لوازم ضروری این نوع آرایه‌گری بپردازیم باید در نظر بگیریم که مفهوم اتاق خواب سنتی تا حدی با سبک کلاسیک متفاوت است، به طور معمول زمانی که صحبت از این سبک می‌شود ما صرفا دکوراسیون سنتی ایرانی را مد نظر داریم. ویژگی های یک دکوراسیون سنتی:

  • سرویس ‌خواب گره‌چینی یا چوبی ساده
  • وسایل چوبی تزیینی و انواع اکسسوری‌ها
  • پارچه ‌هایی همچون ترمه، پارچه اصفهانی و..
  • ترکیب رنگ هایی نظیر قرمز، کرم، قهوه‌ای، سبز و…
  • پرده و پنجره هایی با نقش های الهام گرفته از طبیعت
  • گلیم و فرش‌های سنتی در کنار اکسسوری‌ها و وسایل چوبی تزیینی

دکوراسیون اتاق خواب سنتی چه ویژگی هایی دارد؟

دکوراسیون اتاق خواب سنتی با پیروی از برخی اصول و قواعد خاص، در نهایت محیط مورد نظر را به محلی برای آرامش، گرما، صلح و راحتی تبدیل می‌کند. چیدمان این سبک دکوراسیون نیز مثل هر سبک دیگری بر اساس اصولی نظیر تقارن، تعادل و نسبت صورت می‌گیرد.

“در یک دکوراسیون سنتی تمامی جزئیات، همچون یک اثر هنری هستند!”

با این حال شایان ذکر است که امکان ترکیب وسایل مدرن و قدیمی نیز در این فرآیند وجود دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم بخش های مختلف این دکوراسیون نیک‌منظر و تماشایی را به طور جزء به جزء مورد بررسی قرار دهیم.

سرویس خواب در دکوراسیون اتاق خواب سنتی

پیشنهاد می‌شود سرویس خواب یک اتاق خواب سنتی را با ابعاد بالایی خریداری کنید. برای مثال مدل های کینگ و کویین بهترین انتخاب در این مورد به شمار می‌آید. در ادامه برای تکمیل این منظور می‌توانید از پتو های مخمل و باشکوه در کنار روتختی و بالش هایی با طرح های سنتی استفاده کنید.
همچنین پیشنهاد می‌شود سرویس خواب خود را با بدنه چوبی منبت‌کاری شده به رنگ سفید یا رنگ طبیعی چوب خریداری کنید. فراموش نکنید که منبت‌کاری پدیده‌ای است که در دکوراسیون سنتی بارها به چشم می‌خورد.

اتاق خواب سنتی

استفاده از پارچه در دکوراسیون اتاق خواب سنتی

استفاده از پارچه در دکوراسیون سنتی یکی از مهم‌ترین عناصر چنین فضایی به شمار می‌رود. در این خصوص می‌توان از پارچه هایی با جنس کتان سفید، ابریشم یا ساتن با رنگ های خنثی استفاده کرد. همچنین استفاده از پرده های توری را نیز فراموش نکنید. برای جذابیت بیشتر بهتر است سراغ طرح هایی بروید که از نقش و نگار باشکوه و در عین حال ظریفی برخوردار هستند.

انتخاب فرش مناسب

فرش هم یکی دیگر از اساسی‌ترین عناصر یک فضای سنتی به شمار می‌رود. فرش منتخب برای این سبک دارای بافت و نقوش سنتی می‌باشد و همچنین با رنگ و ترکیب کلی فضا هماهنگی دارد. معمولا این فرش‌ها با نقوش فشرده و الهام گرفته از طبیعت ساخته می‌شوند.

نورپردازی در دکوراسیون اتاق خواب سنتی

به طور معمول دکوراسیون اتاق خواب سنتی با نور زیادی همراه می‌شود! در این خصوص می‌توانید از لوستر و تعدادی چراغ غیرمستقیم مثل چراغ دیوارکوب، شمعدان های لاله عباسی، آباژور و… استفاده کنید. همچنین در صورت استفاده از این نورپردازی‌ها رعایت قرینه و تعادل لازم را در فضای موجود فراموش نکنید.

وسایل تزیینی چی بخریم؟

بالاخره به قسمت مورد علاقه خیلی از افراد رسیدیم! خبر خوب این است که در سبک سنتی شما از محدودیت بسیار کمی برخوردار هستید، تنها نکته مهم این است که در لوازم تزیینی سنتی بیشتر باید از متریال های نقره، شیشه، چوب و چینی استفاده کنید. همچنین استفاده از طرح‌ها و نقوش الهام گرفته شده از طبیعت زیبایی فضای مورد نظر را چندین برابر می‌کند. از جمله لوازم مناسب در دکوراسیون اتاق خواب سنتی:

  • استفاده از سفال‌ها و ظروف سرامیکی خوش نقش و نگار
  • شمعدان های لاله عباسی (جایگزین آباژور)
  • تابلو های کوچک و بزرگ
  • تابلو فرش های اصیل
  • چینی های گل قرمز
  • مجسمه های دلخواه
  • پرده های ساده
  • گل و گیاه و…

کفپوش مناسب در دکوراسیون اتاق خواب سنتی

انتخاب یک کفپوش مناسب در طراحی دکوراسیون های کلاسیک و سنتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در انتخاب کفپوش مناسب برای چنین فضایی می‌توانید از پارکت های چوبی استفاده کنید و با این‌کار حس و حال و گرمای طبیعت را به محیط خود راه دهید.

“همچنین استفاده از مرمر و سنگ به عنوان کفپوش نیز می‌توانید در این راستا مفید واقع شود.”

سخن پایانی

در این مقاله کوتاه توانستیم با مهم‌ترین عناصر موجود جهت ساخت یک دکوراسیون سنتی آشنا شویم. این مطلب توسط سایت آرام چوب تهیه گردیده است. تیم مجرب آرام چوب تولید کننده باکیفیت‌ترین انواع سرویس خواب از جمله سرویس خواب جوان ، سرویس خواب نوزاد، سرویس خواب عروس و… می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا