سرویس خواب جوان

بهترین روش شستن تشک تخت خواب چیست؟

شستن تشک تخت خواب به چه شکل انجام می‌شود؟ در صورتی که بتوانید تشک‌ های تخت خواب ‌ها را به درستی بشویید، می‌توان گفت که هم سبب افزایش طول عمر آن‌ها شده‌اید و هم می‌توانید برای مدت زمان طولانی از آن‌ها استفاده کنید. فراموش نکنید که توصیه‌های مطرح شده در خصوص شستن تشک تخت خواب می‌تواند هم برای سرویس خواب نوزاد و هم برای سرویس خواب ‌های دیگر به کار برود.

روش شستن تشک تخت خواب

روش شستن تشک تخت خواب

بسته به اینکه تشک شما در چه حد کثیف شده است و نیاز به چه نوع تمیزکاری دارد، لازم است بدانید که روش شستن تشک تخت خواب نیز متفاوت خواهد شد. زمانی که این موضوع را بدانید، مسلماً نحوه شستشو شما نیز راحت‌تر شده و کار شما سریعتر انجام می‌شود.

شستن کاور

هر تشکی دارای کاور است. زمانی که می‌خواهید کار شستشو را انجام دهید ابتدا باید از کاور تشک و کاور بالشت‌ها شروع کنید. کاور‌ها را درآورده و سپس کار شستشو را شروع کنید.

تهیه مواد شستشو

گام بعدی در خصوص تهیه کردن موادی است که قرار است شستشو را با آن‌ها انجام دهید. موادی که برای شستشو تشک لازم دارید نباید بسیار قلیاقی و یا بسیار اسیدی باشد، زیرا این مواد می‌توانند به لایه‌های درونی و اسفنج‌های داخل تشک آسیب وارد کنند. اما در صورتی که بتوانید مواد مناسبی را برای این کار در نظر داشته باشید، می‌توان گفت که تشک شما از آسیب دور خواهد ماند.

شروع شستشو

در گام بعدی باید کار شستشو را شروع کنید. ابتدا تشک را به یک فضای باز همچون بالکن، حیاط یا پارکینگ می‌برید و طوری آن را بر روی زمین قرار می‌دهید که کاملاً بر روی سطح زمین قرار گیرد و هیچگونه قوس و یا فرو رفتگی پیدا نکند. این موضوع سبب می‌شود تا در هنگام شستشو تشک دچار آسیب نشود.

ابتدا با آب ولرم سعی می‌کنیم تا تمام سطح تشک را خیس کرده و هر جایی که نیاز به شستشو دارد را کاملاً مرطوب نمایید.

استفاده از مواد شوینده

استفاده از مواد شوینده

در گام بعدی که تشک کاملاً خیس شد، می‌توانیم از مواد شوینده بر روی آن استفاده کنیم. فراموش نکنید که مواد شوینده را به اندازه کافی استفاده کنید که کف زیادی داخل تشک باقی نماند. از سوی دیگر نیز فراموش نکنید که باید با استفاده از یک برس که نه بسیار زبر و نه بسیار نرم باشد، بر روی تمام لکه‌های موجود روی تشک بکشید و آن‌ها را پاک‌سازی کنید.

شستشوی نهایی

در مرحله بعدی باید به سراغ شستشوی نهایی بروید. شستشوی نهایی در حقیقت شستن تشک سرویس خواب با آب ولرم و تمیز است که بتوانید با فشار بر روی تشک بپاشید. این کار سبب می‌شود تا هرچه راحت‌تر و سریعتر بتوانید تشک مورد نظر خودتان را تمیز کنید. فراموش نکنید که به هیچ وجه نباید آب و یا کف حاصل از مواد شوینده درون تشک باقی بماند.

خشک کردن

برای خشک کردن تشک می‌توانید از جاروبرقی‌های مخصوص این کار و همچنین کمک نور آفتاب استفاده کنید. این موضوع سبب می‌شود تا تشک شما سریعتر خشک شود و زودتر بتوانید از آن استفاده کنید.

جمع‌بندی

شستن تشک تخت خواب همچون تشک مربوط به سرویس خواب نوجوان مدل ساینا یکی از موارد بسیار مهمی بود که در خصوص آن موارد مهم را توضیح دادیم و سعی کردیم تا جایی که امکان دارد این موضوع را به صورت شفاف برای شما بیان کنیم. شستن تشک ‌های تخت خواب ‌ها باید با استفاده از اصول خاصی انجام شود، اما در کنار آن نباید فراموش کنید که اگر تشک مورد نظر ما کیفیت خوبی نداشته باشد، با یک الی دو بار شستشو می‌تواند حالت اولیه خودش را از دست بدهد و این موضوع سبب هزینه‌های مضاعف برای ما خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا