سرویس خواب جوان

مهم‌ترین نکات اندازه استاندارد تخت خواب

اندازه استاندارد تخت خواب یکی از موارد مهمی است که در هنگام خرید تخت خواب باید به آن توجه کنید. فراموش نکنید که خریدن تخت خواب در خرید سرویس خواب می‌تواند یکی از مهم‌ترین موارد باشد و لازم است تا حتماً به مؤلفه‌های مهم و مؤثر بر روی آن توجه کنید. در ادامه برای آن که با این موضوع هرچه بهتر و بیشتر آشنا شوید، مطالب و موارد مهمی را آماده کرده‌ایم و قرار است تا تمامی نکات مورد نظر شما را در خصوص این موضوع مورد بررسی قرار دهیم.

نکات مهم در اندازه استاندارد تخت خواب

نکات مهم در اندازه استاندارد تخت خواب

برای آن که بتوانید یک تخت خواب خوب را خریداری کنید و در حقیقت برای اطلاع از اندازه استاندارد تخت خواب لازم است بدانید که چه نکاتی در این زمینه وجود دارد و رعایت کردن هر کدام از این نکات در چه قسمتی از تخت خواب می‌تواند تأثیر داشته باشد. برای آشنایی هر چه بیشتر شما با این موضوع و همچنین برای آن که بدانید چه نکاتی در زمینه خرید سرویس خواب و به خصوص سرویس خواب نوزاد و سرویس خواب نوجوان وجود دارد، به نکات مهمی که مطرح می‌شود، توجه کنید.

ارتفاع تخت

اولین موضوع در خصوص ارتفاعی است که تخت خواب دارد. ارتفاع تخت خواب می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی میزان آرامش شما در هنگام خواب داشته باشد. اگر ارتفاع سقف بلند است و فضای اتاق بزرگ است، می‌توانید از تخت‌هایی که ارتفاع زیادی دارند استفاده کنید، در غیر اینصورت بهترین میزان ارتفاع تخت همان ارتفاعی است که وقتی بر روی آن می‌نشینید، پا‌های شما به طور کامل و بدون آن که زانو‌های شما خم شود، بر روی زمین قرار گیرد.

فضای زیر تخت

مورد بعدی در خصوص فضای زیر تخت است. فضای زیر تخت را بهتر است خالی بگذارید، زیرا این کار سبب می‌شود تا انرژی در اطراف و زیر تخت جریان پیدا کند و خواب بسیار راحت‌تری داشته باشید. به همین دلیل است که از تخت‌های باکس مانند و یا تخت‌هایی که کشو دارند، توصیه می‌شود که کمتر استفاده کنید. اما در اتاق‌هایی که فضای زیادی در اختیار ندارید، می‌توانید از این تخت‌ها استفاده کنید.

سایز تخت

مورد بعدی در حوزه اندازه استاندارد تخت خواب در مورد سایز تخت خواب است. سایز تخت خواب شما باید با توجه به سن و سال شما تعیین شده و خریداری شود. به طور مثال سایز تخت نوزادی شاید تا دو یا سه سالگی کودک مناسب باشد، اما بعد از آن بهتر است تخت را عوض کنید. معمولاً برای آن که سایز تخت خواب را بهتر متوجه شویم می‌توانیم به سایز تشک توجه کنیم و با توجه به آن متوجه شویم که چه نوع تختی را باید خریداری کنیم.

سایز انواع تخت های مختلف

این دو مورد مهم‌ترین مؤلفه‌هایی هستند که برای خرید تخت خواب باید در نظر داشته باشید. در ادامه به اندازه‌هایی که برای انواع تخت خواب استفاده می‌شود نیز اشاره خواهیم کرد تا شما بتوانید هرچه بهتر و بیشتر با این سایز و ابعاد و اندازه‌ها آشنا شوید.

سایز تخت کودک

برای خرید سرویس نوزاد و یا سرویس کودک باید اندازه‌های آن را بدانید. معمولاً اندازه استاندارد تخت خواب کودک دارای ۱۴۰ سانتی‌متر طول و ۶۰ سانتی‌متر عرض و همچنین ۳۵ متر ارتفاع دارد.

سایز تخت یک نفره

تخت‌های یک نفره که با نام تخت‌های سینگل نیز شناخته می‌شوند دارای سایز و ابعاد مختلفیهستند. طول همگی این تخت‌ها ۲۰۰ سانتی‌متر و عرض آن‌ها متفاوت است که شامل چهار بخش مختلف ۹۰، ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ می‌باشد. اما به طور کلی این تخت‌ها با سایز استاندارد و معمولی که طول دو متر و عرض ۹۰ سانتی‌متر و همچنین ارتفاع ۳۵ سانتی‌متر می‌باشد، شناخته می‌شوند.

سایز تخت دو قلو

اندازه استاندارد تخت خواب تواین یا دو قلو شامل عرض ۱۴۰ و طول دو متر می‌باشد. این تخت خواب می‌تواند برای یک بزرگسال و یک کودک استفاده شود.

سایز تخت دو نفره

سایز تخت دو نفره

تخت‌های دو نفره که برای دو نفر بزرگسال طراحی شده‌اند نیز سایز و ابعاد مخصوص به خودشان را دارند. در خصوص اندازه استاندارد تخت خواب دو نفره باید گفت که طول تخت خواب ۲۰۰ سانتی‌متر و یا همان دو متر و عرض آن نیز ۱۶۰ یا ۱۸۰ سانتی‌متر است. اگر عرض‌های گفته شده بیشتر از این مقدار باشند به تخت‌های کینگ و کویین تبدیل می‌شوند.

سایز تخت کویین

تخت خواب ‌های کویین نیز جزء تخت‌های دو نفره هستند که ۱۶۰ سانتی‌متر عرض و ۲۰۰ سانتی‌متر طول دارند. ارتفاع این تخت‌ها چیزی حدود ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌متر است و این تخت‌های علاوه بر آن که فضای کافی برای خواب به شما می‌دهند، فضای زیادی را نیز اشغال نمی‌کنند. به همین دلیل است که تخت خواب‌ های کویین گزینه‌های مناسبی برای افرادی هستند که فضای زیادی در دست ندارند.

سایز تخت کینگ

مورد بعدی با نام تخت خواب کینگ شناخته می‌شود. این تخت خواب ‌ها نیز بیشترین فضا را در اختیار افراد قرار می‌دهند و دارای طول ۲ متر یا همان ۲۰۰ سانتی‌متر و عرض ۱۸۰ هستند. ارتفاع این تخت‌های نیز همچون تخت‌های کویین بین ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌متر است.

معمولاً تخت خواب‌های کینگ سایز که بزرگ‌ترین تخت خواب ‌ها محسوب می‌شوند برای سه گروه از افراد بسیار مناسب هستند. اولین دسته افرادی هستند که جثه بزرگی دارند. دومین گروه مربوط به زوج‌هایی می‌شوند که کودک و یا نوزاد خودشان را در کنار خودشان می‌خوابانند و سومین دسته نیز مربوط به افرادی هستند که در هنگام خوابیدن در خواب غلت می‌خورند.

جمع‌بندی

مواردی که در خصوص خرید سرویس خواب و همچنین اندازه استاندارد تخت خواب مطرح شد را می‌توانید به سادگی در هنگام خریدن تخت خواب ‌های مورد نظر خودتان در نظر بگیرید و از اطلاعات آن کاملاً استفاده کنید. فراموش نکنید که این مؤلفه‌ها باعث می‌شوند تا تخت خوابی که خریداری می‌کنید نهایت آرامش را در هنگام خواب به شما تزریق کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا