سرویس خواب نوزاد

تاثیر دکوراسیون بر سلامت روان

تاثیر دکوراسیون اتاق خواب بر سلامت روان یک تصور فانتزی نیست، بلکه یک نیروی شدیدا قدرتمند است که می‌تواند بر روحیه افراد اثرگذاری بالایی داشته باشد. برای مثال تکنیک های فنگ شویی نیز با همین هدف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

درک این موضوع نیز چندان پیچیده نیست، با کمی دقت متوجه خواهید شد که به‌هم‌ریختگی محیط کار یا محل زندگی به نحوی روحیه شما را خراب می‌کند. در ادامه این مقاله قصد داریم با چند تکنیک فوق‌العاده ساده و قدرتمند در خصوص نحوه ایجاد یک دکوراسیون سالم و روحیه بخش آشنا شویم؛ با آرام چوب همراه باشید.

عدم هماهنگی بین وسایل دکوراسیون

اگر حس می‌کنید حضور در یک محیط خاص، تاثیر مخربی بر روحیه شما به جا می‌گذارد، به احتمال زیاد در آن محل مشکل عدم هماهنگی بین لوازم وجود دارد! چرا که در غیر این صورت شما چنین حس بدی دریافت نمی‌کردید.
مگر اینکه مشکل شما با آلودگی و بهم ریختگی های جزئی باشد. پس نتیجه می‌گیریم که حتی اگر با وجود تمیزی و نظم در محیط، همچنان حس خوبی از آن محل دریافت نکردید، شما بد نباشد اگر به فکر یک تغییر دکوراسیون جدید باشید.

تاثیر رنگ‌ها بر روحیه افراد

شاید اولین موردی که می‌توان در لیست اصول مهم دکوراسیون از آن نام برد انتخاب رنگ است. در بحث تاثیر دکوراسیون اتاق خواب بر سلامت روان باید گفت استفاده از برخی رنگ‌ها مثل رنگ آبی می‌تواند خواص آرامش‌بخش و برخی رنگ‌ها مثل قرمز اثرات تنش‌زایی را به دنبال داشته باشد.

نحوه انتخاب ترکیب رنگ مناسب

نحوه انتخاب یک ترکیب رنگ مناسب را می‌توان به عنوان یک بحث تخصصی در نظر گرفت. با این حال اگر دنبال یک ترکیب رنگ آرامش‌بخش هستید پیشنهاد می‌کنیم تا حد امکان از رنگ های ملایم و روشنی مثل سفید، خاکستری، سبز یا آبی استفاده کنید و از استفاده از رنگ های تیره پرهیز کنید.
پیشنهاد دیگر ما این است که همیشه سعی کنید از رنگ های مکمل در کنار یکدیگر استفاده کنید. در این خصوص باید بدانید که سه رنگ اصلی زرد، قرمز و آبی وجود دارد. همچنین از ترکیب هرکدام از این رنگ‌ها رنگ جدیدی به دست می‌آید.

رنگ های فرعی:

  • نارنجی (ترکیب زرد و قرمز)
  • سبز (ترکیب زرد و آبی)
  • بنفش (ترکیب قرمز و آبی)

با دانستن این موضوع کافی است برای تشخیص رنگ مکمل از ترکیب دو رنگ اصلی مقابل استفاده کنید. برای مثال برای تشخیص رنگ مکمل آبی، می‌توانید از نارنجی (ترکیب قرمز و زرد) بهره ببرید. در این خصوص نیازی نیست که حتما خیلی حساسیت به خرج دهید، چرا که استفاده نسبی از این تکنیک می‌تواند در ایجاد یک تعادل رنگ دل‌پذیر مفید باشد.

تاثیرات دکوراسیون

استفاده از فضای سبز در تاثیر دکوراسیون

تا اینجای این مطلب توانستیم تا حدودی با قدرت اثرگذاری رنگ‌ها بر روحیه افراد آشنا شویم. در این خصوص رنگ سبز نیز یکی دیگر از آرامش‌بخش‌ترین رنگ های منتخب محسوب می‌شود. شما می‌توانید با بکارگیری گل و گیاه یا چمن مصنوعی در محیط، حس زیبایی و آرامش را در دکوراسیون خود بالا ببرید.

نورپردازی مناسب در تاثیر دکوراسیون

در کنار نکاتی تا به اینجا از آنها نام بردیم اصل مهمی به نام نورپردازی را فراموش نکنید! استفاده از یک نورپردازی مناسب معجزه می‌کند. گاها حتی می‌توان خیلی از ایراد های موجود در ترکیب رنگ دکوراسیون را به کمک یک نورپردازی مناسب جبران کرد.
پیشنهاد می‌کنیم همزمان با استفاده از برخی منابع نور مصنوعی نظیر آباژور، نور طبیعی خورشید را نیز در طول روز فراموش نکنید و با کنار کشیدن پرده‌ها در طول روز، تا جایی که می‌توانید از نور خورشید بهره ببرید.

انتخاب وسایلی مانند فرش، پرده یا تابلو

در زمان خرید وسایلی مانند فرش، پرده یا تابلو نیز باید به هماهنگی رنگ آن‌ها با رنگ های موجود در دکوراسیون نیز توجه کنید. نکته اینجاست که استفاده بیش از حد از رنگ‌ها بدون در نظر گرفتن هماهنگی آن‌ها باعث ایجاد نوعی ‌بی‌نظمی و دل‌زدگی در دکوراسیون می‌شود.

یک تکنیک ساده برای بزرگ تر جلوه دادن محیط

طبق تحقیقات صورت گرفته منازلی که از فضای وسیع‌تری برخوردارند، خلق و خوی افراد حاضر در آن را بهبود می‌بخشند. با توجه به این مورد پیشنهاد می‌شود که تا حد امکان خانه خود را با حداقل به هم ریختگی ممکن نگه دارید و با ایجاد تمیزی و نظم در محیط، به منزل خود فضای بیشتری بدهید.

استفاده از عناصر طبیعی

به غیر از عوامل موثری مثل گیاهان و نور طبیعی، قرار دادن برخی عناصر طبیعی دیگر نظیر چوب و سنگ های تزیینی می‌تواند روحیه آرامش‌بخشی را به محیط منزل ببخشد. برای مثال استفاده از مواردی مثل خز حیوانات یا درختچه های تزیینی موارد مناسبی در این خصوص به شمار می‌روند.

سخن پایانی

این مقاله توسط سایت آرام چوب تهیه گردیده است. برند آرام چوب تولید کننده باکیفیت‌ترین محصولات سرویس خواب از جمله سرویس خواب جوان، سرویس خواب نوزاد، سرویس خواب دو طبقه و… می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا