سرویس خواب نوجوان

آیا خرید تخت خواب دست دوم کار درستی است؟

خرید لوازم دست دوم خصوصا با این وضع اقتصادی کشور یک انتخاب به‌صرفه و کاربردی برای خیلی از افراد به شمار میاد. اما سوال اینجاست که آیا خرید لوازمی مثل تخت خواب دست دوم صرفا به خاطر قیمت پایین‌تر انتخاب درستی است یا خیر؟ تا انتهای مقاله آرام چوب همراه ما باشید.

معایب خرید تخت خواب دست دوم

از جمله معایب خرید تخت خواب دست دوم می‌توان به “عمر کوتاه” آن اشاره داشت، چرا که تخت خواب نیز مثل هر محصولی دارای یک عمر مفید بوده و بعد از آن کارایی و مقاومت اولیه خود را از دست می‌دهد. همچنین در مورد دوم می‌توان به مشکل “دمده شدن تخت خواب” نیز اشاره داشت.

نکات خرید تخت خواب دست دوم – توجه به ابعاد

به عنوان اولین نکته فراموش نکنید که تخت خواب ها در سایز و ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند. در هنگام خرید تخت خواب دست دوم ابتدا باید اندازه اتاق خواب را در نظر بگیرید و سپس با یک مقایسه دقیق تخت خواب مناسب خود را تهیه کنید.
ابعاد استاندارد یک تخت خواب دو نفره معمولا چیزی بین ۲۰۰ در ۱۶۰ یا ۱۸۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر است و ابعاد استاندارد یک تخت خواب تک نفره نیز معمولا 200 در ۱۱۰ سانتی‌متر می‌باشد.

ارتفاع تخت خواب

تخت خواب ها در ارتفاعات مختلفی ساخته می‌شوند، برای مثال تخت خواب بزرگسالان معمولا از ارتفاعی بین 30 تا 40 سانتی‌متر برخوردار است. ارتفاع بیشتر یا کمتر از آن معمولا برای افراد بالغ مشکل‌ساز می‌شود.

وزن و جنس تخت خواب دست دوم

به ‌طور معمول تخت خواب هایی که از جنس چوب ساخته شده‌اند از وزن بیشتری نسبت به تخت خواب های فلزی برخوردار هستند. بنابراین فراموش نکنید که تخت خواب چوبی با وجود ظاهر زیبایی که دارد از وزن بیشتری نیز برخوردار است.

“در خرید تخت خواب دست دوم، به سلامت و محکم بودن چارچوب تخت توجه کنید. در این مورد معمولا چارچوب های فلزی دوام بیشتری از خود نشان می‌دهند.”

از نظر جنس نیز ممکن است یک تخت خواب در قالب چوبی، ام دی اف، ملامینه، فلز یا حتی پلاستیک ساخته شود. تخت خواب هایی که از چوب «ام دی اف» ساخته شده‌اند از قیمت بیشتری برخوردار هستند.

خرید تخت خواب

تشک تخت خواب دست دوم

از آنجایی که تشک یک تخت دست دوم قبلا استفاده شده، پس احتمال دیده شدن آسیب و فنر های شکسته در آن زیاد است. بنابراین قبل از خریداری به خوبی این قسمت از تخت را نیز بررسی کنید. به غیر از این بررسی اندازه تخت خواب، چارچوب و ارتفاع آن را نیز فراموش نکنید.

تخت خواب چوبی یا فلزی مسئله این است!

اگر برای زیبایی تخت خود اهمیت زیادی قائل هستید پس احتمالا تخت چوبی انتخاب بهتری است. تخت خواب چوبی معمولا به رنگ‌آمیزی نیازی ندارد و با یک جلای ساده می‌توانید تا سال‌ها زیبایی آن را حفظ کنید. همچنین تخت چوبی از مشکل اکسیده شدن فلزات محفوظ است.
در مقابل یک تخت خواب فلزی از مقاومت بالایی در برابر شکستن و آسیب های فیزیکی برخوردار است و همچنین وزن کمتر و قیمت به‌صرفه‌تری نیز دارد. با این حال ممکن است از نظر زیبایی به اندازه یک تخت خواب چوبی دل‌پذیر نباشد.

تخت خواب چوبی و مراقبت‌های ضروری

برای حفظ زیبایی و دوام چوب مثل روز اول، کافی است چند نکته ساده را رعایت کنید. اولین نکته مهم دور نگه داشتن چوب از رطوبت است. نکته دوم دور کردن تخت خواب چوبی از خشکی و دمای بالا می‌باشد.
همچنین پیشنهاد می‌کنیم که به طور دوره‌ای از پولیش و روغن جلا بر روی تخت خواب خود استفاده کنید. این اقدام از نفوذ رطوبت و ایجاد خشکی یا شکنندگی در تخت جلوگیری خواهد کرد.

آیا میتوان چوب تخت خواب را رنگ کرد؟

خوشبختانه امکان رنگ کردن تخت خواب چوبی دست دوم وجود دارد. نکته قابل تأمل در این است که سازه های چوبی‌ای که یک بار رنگ شده باشند، دیگر به راحتی رنگ جدیدی به خود نمی‌گیرند و در این جریان حتی ممکن است آسیب ببینید.

“پیشنهاد می‌کنیم که در این خصوص از یک فرد ماهر کمک بگیرید و یا اینکه قبل از رنگ کردن به اندازه کافی تحقیق کنید.”

خرید کالای دست دوم همیشه ما در مرز هدر دادن پول و یک خرید معرکه قرار می‌دهد. در هنگام خرید تخت خواب دست دوم نیز می‌توان با رعایت کمی دقت تخت تخوا باکیفیتی را با قیمتی مناسب خریداری کرد.

سخن آخر

این مطلب توسط سایت آرام چوب تهیه گردیده است. تیم مجرب آرام چوب تولید کننده باکیفیت‌ترین محصولات سرویس خواب از جمله سرویس خواب دو طبقه، سرویس خواب نوزاد ، سرویس خواب عروس و… می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا