سرویس خواب نوجوان

به چه نکاتی هنگام خرید مبل تخت خواب شو باید توجه کنید؟

اگر با مشکل کمبود جای خواب برای مهمان مواجه هستید یا به‌طور کلی علاقه‌مند هستید که از فضای موجود بیشترین استفاده را ببرید پس مبل تخت خواب شو یک انتخاب بی‌نظیر برای شماست!
در ادامه این مطلب قصد داریم به‌طور مختصر و مفید با انواع مبل تختخواب شو آشنا شویم و به برخی نکات قابل‌توجه برای خرید مبل تختخواب شو بپردازیم؛ با آرام چوب همراه باشید.

نکات خرید مبل تخت خواب شو

قبل از خرید این مدل مبل بهتر است به تمامی جوانب آن از جمله جنس پارچه رومبلی، فنر، کلاف مبل و… توجه کنید. از دیگر نکات قابل توجه در زمان خرید مبل تختخواب شو عبارت هستند از:

اندازه مبل تخت خواب شو

شما می‌توانید مبل های تخت خواب شو را در اندازه‌ها و اشکال گوناگونی پیدا کنید. نکته قابل توجه در مورد ابعاد مبل، تناسب آن با محیط مورد نظر می‌باشد. در این خصوص کافی است مبل را به حالت باز (در حالت ماکزیمم) درآورید و سپس پشت تا پشت آن را اندازه بگیرید.
از این طریق می‌توانید ابعاد آن را اندازه‌گیری کنید و در صورت هماهنگی با فضای مورد نظر، با خیال راحت برای خرید آن مبل اقدام نمایید.

ظاهر مبل تخت خواب شو

در زمان خرید مبل تخت خواب شو حتما به همخوانی آن با سایر مبلمان و لوازم منزل توجه کنید. در این خصوص می‌توان به فاکتور هایی نظیر رنگ، شکل ظاهری و روکش مبل توجه کرد. همچنین بهتر است مبل تخت خواب شو را از نوع قابل شستشو خریداری کنید.

جنس کلاف مبل تختخواب شو

جنس کلاف یا اسکلت نگهدارنده یک عنصر کلیدی در ماندگاری هر مبلی است. معمولا چوب های سخت فرآوری شده نسبت به دیگر متریال های چوبی از استحکام بیشتری برخوردارند. این نوع کلاف خیلی کم به مشکلاتی مثل لق شدن اجزاء یا سر و صدای مزاحم (قیژ قیژ کردن) دچار می‌شود.

خرید مبل تخت خواب شو

مکانیزم باز و بسته شدن مبل

قبل از خرید یک مبل تخت خواب شو حتما این مکانیزم را تست کنید. در صورت خرید آنلاین نیز بهتر است تحقیقات بیشتری در این خصوص انجام دهید. مکانیزم باز و بسته شدن مبل تخت خواب شو معمولا در سه نوع تاشو، کشویی و چرخشی ساخته می‌شود.
کارکرد این مکانیزم‌ها در انواع مبل تختخواب شو در سه حالت دستی، مکانیکی و حتی برقی طراحی و تولید می‌شود. اگر قصد دارید به صورت روزانه از این وسیله (در دو حالت مبل و تخت) استفاده کنید بهتر است که به سهولت آن در اجرای مکانیزم باز و بسته کردن توجه خاصی نشان دهید.

نگهداری و نظافت مبل

در صورت خرید مبل تختخواب شو حتما از تکنیک های نظافتی برای نگهداری از آن استفاده کنید. استفاده از جاروبرقی برای پاکسازی گرد و خاک و آلودگی های احتمالی حداقل کاری است که می‌توان در این مورد انجام داد.

انواع تشک در مبل های تختخواب شو

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات قابل توجه در زمان خرید مبل تختخواب شو توجه به جنس تشک آن می‌باشد.

  • تشک فومی: تشک های فومی از جمله مدل های رایجی هستند که با ضخامت نه چندان بالا از وزن پایینی برخوردار می‌باشند. این مدل‌ها در 2 دسته سرد و گرم تولید می‌شوند. فوم های گرم به دلیل نرم‌تر بودن برای افراد مسن مناسب تر است.
  • تشک فنری: تشک های فنری نسبتا ضخیم هستند، آنها از یک هسته فنری استیل تشکیل می‌شوند. شایان ذکر است که بدانید تشک های فنری جدید نسبت به مدل های قدیمی پیشرفت زیادی کرده‌اند، برای مثال در برخی مدل های جدید (جهت جلوگیری از ایجاد صدای مزاحم) فنرها درون یکسری پاک مخصوص قرار می‌گیرند.
  • تشک بادی فنری: این تشک های مدرن و جدید به دلیل ساختار بادی قابل تخلیه، ضخامت بیشتری دارند. این تشک از یک لایه فوم و فنر به علاوه یک لایه هوای قابل تخلیه بر روی آن تشکیل می‌شود. همچنین این تشک بادی صدای بسیار کمی تولید می‌کند.

آیا می‌توان این مبل را به عنوان یک تخت راحت در نظر گرفت؟

اگر قصد دارید به دفعات از قابلیت تختخواب این مبل استفاده کنید پس حتما در هنگام خرید آن جنس و راحتی تشک، ابعاد تخت در حالت باز شده و امکان نظافت آن را در نظر بگیرید. همچنین به سهولت استفاده از مکانیزم باز و بسته شدن آن نیز توجه کنید.

انواع مبل تخت خواب شو

  • مبل بازشونده: این مبل تخت خواب شو به عنوان یک مبل راحتی سه نفره کاربرد دارد و در اندازه و طرح های متنوعی عرضه می‌شود. در نظر داشته باشید که امکان سفارش مبل تختخواب شو به صورت دو طبقه نیز وجود دارد.
  • فوتون: این مبل تختخواب شو از ساختار ساده‌ای برخوردار است و شباهت زیادی به مبل توگو دارد.
  • صندلی خواب (Sleeper chair): این مدل یک انتخاب عالی برای فضاهای کوچک محسوب می‌شود.

سخن پایانی

این مقاله توسط سایت آرام چوب تهیه گردیده است. برند آرام چوب تولید کننده باکیفیت‌ترین محصولات سرویس خواب از جمله سرویس خواب نوجوان، سرویس خواب نوزاد ، سرویس خواب عروس و… می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا