سرویس خواب جوان

بدترین اشتباهات چیدمان دکوراسیون اتاق خواب

چیدمان دکوراسیون اتاق خواب می‌تواند هم برای افراد نوجوان و کودک اهمیت زیادی داشته باشد و هم برای کسانی که به تازگی ازدواج کرده‌اند. در واقع چیدن اتاق خواب به نحوی که بتواند تمامی مؤلفه‌های مدنظر ما را همچون فضای‌سازی مناسب، قرار دادن تمام وسایل لازم داخل اتاق خواب و همچنین مدرن بودن و زیبایی را به طور کامل و همزمان داشته باشد، نیاز دارد تا اصول چیدمان دکوراسیون اتاق خواب را به طور کامل در مورد آن رعایت کنید. فراموش نکنید که چیدمان دکوراسیون اتاق خواب ممکن است با کوچک‌ترین اشتباهات به هم بریزد و در واقع همان اشتباهات کوچک شما تبدیل به بدترین اشتباهات در چیدن اتاق خواب شما شود.

اشتباهات رایج در چیدمان اتاق خواب

 

بدترین اشتباهات چیدمان دکوراسیون اتاق خواب

در چیدمان اتاق خواب بهتر است که از انجام برخی از اشتباهات چشم پوشی کنید. این اشتباهات می‌توانند علاوه بر آن که نمای اتاق خواب شما را بسیار نازیبا می‌کنند، از سوی دیگر نیز آرامش و خواب راحت را از چشمان شما بگیرند. در این بین بهتر است تا نکاتی که در ادامه مطرح می‌شوند را به طور کامل و واضح در نظر داشته باشید و سعی کنید تا این موارد را تا جایی که امکان دارد رعایت نمایید.

انتخاب رنگ‌ها

ایجاد تناسب بین رنگ‌ها اولین موردی است که در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب باید رعایت کنید. این موضوع سبب می‌شود تا هم آرامش بیشتری را در فضای اتاق خواب خود داشته باشید و هم آن که زیبایی را در اتاق خواب خود حس کنید. اولین نکته آن است که چه رنگ‌هایی می‌توانند در تناسب با هم به کار برده شوند. برای پیدا کردن رنگ‌های متناسب با هم می‌توانید به جدول‌های رنگی توجه کنید. این جدول‌ها را در فضای اینترنت نیز به راحتی پیدا می‌کنید. به طور مثال رنگ‌های قرمز و مشکی، آبی و زرد، نارنجی و آبی، بنفش و سفید و… می‌توانند به خوبی با یکدیگر مکمل باشند.

مورد بعدی در خصوص تناسب رنگ‌ها آن است که حتماً باید رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید برای آن اتاق مناسب باشند. به طور مثال اگر قرار است دکوراسیون اتاق خواب خود را انتخاب کنید، فراموش نکنید که از رنگ‌های هیجانی همچون قرمز، نارنجی و… استفاده نکنید. این موضوع سبب می‌شود تا نتوانید به خوبی حس و حالی که می‌خواهید را در آن اتاق برقرار کنید.

تناسب ابعاد اتاق و سایز وسیله‌ها

بسیاری از افراد در تزئین و چیدمان اتاق خواب خودشان به این موضوع توجه نمی‌کنند که اگر اتاق خواب کوچکی دارند، باید از وسیله‌های با ابعاد کوچک و به اصطلاح مینیاتوری نیز استفاده کنند. همین موضوع سبب می‌شود که وسایلی بزرگ را در اتاقی کوچک قرار داده و علاوه بر کمبود جا، از لحاظ ظاهری نیز به چشم انداز مطلوبی از اتاق نرسند. بنابراین به این نکته نیز به خوبی توجه کنید و سعی کنید تا جایی که امکان دارد در خصوص رعایت تناسب بین وسایل، به سایز وسایل توجه کنید.

همچنین بخوانید:بهترین چیدمان دکوراسیون اتاق خواب‌های کوچک

تنظیم میزان نور اتاق خواب

اتاق خواب محلی برای خوابیدن و استراحت است، بنابراین طبیعی است که تاریک‌تر از دیگر قسمت‌های خانه باشد. این موضوع در طراحی و دکوراسیون آن چنان که باید و شاید مورد توجه قرار نمی‌گیرد و همین موضوع سبب می‌شود تا پیامد‌های غیر مستقیم روانشناختی آن تا حد بسیار زیادی متوجه شما شود. فراموش نکنید که اتاق خواب باید نور کافی را داشته باشد، بنابراین پرده‌های آن را به شکلی تنظیم کنید که خیالتان از بابت میزان نور اتاق راحت باشد و بتوانید در هر زمانی که خواستید نور را به داخل خانه و اتاق خود بیاورید.

در صورتی که اتاق خواب شما، اتاق مطالعه و کار شما نیز می‌باشد، سعی کنید تا میز کار و یا همان میز تحریر را کنار پنجره قرار داده و نور مناسبی را در فضا ایجاد کنید.

تعداد بالشت‌های روی تخت

تعداد بالشت‌های روی تخت

حتماً در بسیاری از عکس‌های مربوط به دکوراسیون دیده‌اید که تعداد بالشت‌های روی تخت از ۴ عدد بیشتر بوده و این موضوع را به عنوان یکی از مؤلفه‌های دکوراسیون نام می‌برند. اما اگر به خوبی به این مسأله دقت کنید متوجه می‌شوید که تعداد بالشت زیاد بر روی تخت نه تنها جذابیت دکوراسیون را زیاد نمی‌کند، بلکه حتی ممکن است آشفتگی اتاق را نیز بیشتر کند.

باشگاه یا اتاق خواب؟

معمولاً افرادی که فضای کافی درون خانه برای اختصاص یک اتاق جدا به وسایل ورزشی ندارند، وسایل بزرگ و کوچک ورزشی خود را داخل اتاق خواب قرار می‌دهند. این موضوع نه تنها ظاهر اتاق شما را جذاب نمی‌کند، بلکه حتی سبب می‌شود تا شلختگی و نامرتبی اتاق شما بیشتر شود. اتاق خواب شما سالن ورزش نیست، بنابراین بهتر است یا وسایل ورزشی خود را در فضای دیگری قرار دهید و یا آن که به طور کامل ورزش کردن خودتان را به باشگاه موکول کنید.

استفاده از تابلو‌ها و عکس‌ها

بسیاری از اتاق‌ها را دیده‌ایم که دیواری پر از عکس‌های خانوادگی و تکی، عکس‌های فارغ التحصیلی و… دارند. این موضوع شاید تا چند سال پیش یکی از مؤلفه‌های اصلی در دکوراسیون محسوب می‌شد، اما امروزه این موضوع را بهتر است نادیده بگیرید و طبق اصول روز و اصول مدرنی که وجود دارد به تزئین دیوار‌های خانه خود بپردازید.

اگر حتی دوست دارید تا از عکس‌ها و تابلو‌های مختلف بر روی دیوار استفاده کنید، بهتر است حد تعادل را رعایت کرده و آن چیزی که بیشتر برایتان اهمیت دارد را بر روی دیوار نصب کنید. فراموش نکنید که رعایت کردن حد تعادل سبب می‌شود تا هرچه بهتر و بیشتر بتوانید فضای اتاق خواب خود را جذاب‌تر و زیباتر کنید.

رعایت سبک

سبک‌های مختلفی در دکوراسیون وجود دارد. به طور مثال می‌توانید از سبک کلاسیک، مدرن و یا نیمه اسپرت و اسپرت در اتاق خود استفاده کنید. بدترین اشتباهی که ممکن است مرتکب شوید این است که از سبک‌های مختلفی در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید. این موضوع سبب می‌شود تا اتاق ظاهری نامناسب به خودش بگیرد. این موضوع را حتماً در چیدن سرویس خواب نوجوان و یا سرویس خواب نوزاد رعایت کنید.

جمع‌بندی

مواردی که در طول این مطلب در خصوص بدترین اشتباهاتی که می‌توانید در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب انجام دهید، مواردی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا اتاق خواب بسیار زیباتر و بهتری را با کمترین صرف هزینه در خرید سرویس خواب داشته باشید. فراموش نکنید که این موارد به قدری حیاتی هستند که لازم است حتی اگر نکاتی را در این مقاله به آن اشاره نکرده‌ایم، خودتان پیدا کرده و مورد استفاده قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا