سرویس خواب نوجوان

نحوه چیدمان اتاق‌ های مربع شکل

چیدمان اتاق‌ های مربع شکل برای طراحان دکوراسیون کار بسیار ساده‌ای است، اما اگر تجربه زیادی در این زمینه نداشته باشید، متوجه می‌شوید. در نیمه کار بسیاری از وسایل شما جا مانده است و دیگر فضایی در اختیار ندارید که بخواهید آن‌ها را بچینید. در این مطلب که در خصوص چیدمان اتاق ‌های مربع شکل است، سعی کرده‌ایم تا در مورد سرویس خواب و یا سرویس خواب جوان مناسب برای این نوع از اتاق ‌ها نیز صحبت کنیم و به شما کمک کنیم که بتوانید سرویس خواب ‌های بهتری را تهیه کرده و از آن‌ها در این نوع از اتاق ‌ها استفاده کنید.

نکات مهم در چیدمان اتاق‌ های مربع شکل

برای آن که بتوانید چیدمان اتاق‌ های مربع شکل خود را به بهترین شکل ممکن داشته باشید، باید بدانید که بهترین کار برای این موضوع آن است که به نکاتی هرچند ساده و پیش پا افتاده در کنار دیگر مؤلفه‌ها نیز توجه کنید که در نهایت بتوانید هم از تمام فضای موجود در اتاق خواب استفاده کنید و هم آن که بتوانید دکوراسیون خوبی را در اختیار داشته باشید.

تعیین سبک چیدمان

اولین مورد مربوط به آن است که بخواهید سبک چیدمان اتاق خواب را تعیین کنید. می‌توانید اتاق خواب خود را به شیوه مدرن و یا کلاسیک بچینید. این موضوع سبب می‌شود که در نهایت اتاقی که در اختیار دارید کاملاً متفاوت شود، زیرا هم سبک چینش و هم نوع وسایلی که می‌خرید، کاملاً متفاوت خواهد شد.

توجه به ارتفاع سقف

یک نکته مهم که می‌تواند در چیدمان اتاق‌ های مربع شکل به شما بیشتر کمک کند، این است که به ارتفاع سقف توجه کنید. برخی از اتاق ‌ها دارای ارتفاع بیشتر و برخی از اتاق ‌ها دارای ارتفاع کمتری نسبت به ارتفاع استاندارد هستند. این مسأله باعث می‌شود تا نحوه چینش اتاق کاملاً متفاوت شود. به طور مثال هر قدر ارتفاع سقف بالاتر باشد، استفاده از سبک کلاسیک بهتر است و هر قدر ارتفاع سقف کوتاه‌تر شود، سبک مدرن برای اتاق خواب جذابیت بیشتری خواهد داشت.

دکوراسیون اتاق‌ های مربع شکل

انتخاب نقطه مرکزی

در چیدمان اتاق‌ ها، بدون توجه به مربع و یا مستطیل بودن آن‌ها، لازم است تا حتماً یک نقطه مرکزی یا یک نقطه کانونی را در نظر داشته باشید. این نقطه کانونی سبب می‌شود تا چیدن دیگر وسایل موجود در اتاق راحت‌تر شود. اگر اتاق شما مربعی شکل است، بهتر است این نقطه کانونی را تلویزیون، شومینه و یا بخاری که در اتاق خواب وجود دارد در نظر بگیرید.

قالی و فرش

زمانی که نقطه مرکزی خود را انتخاب کردید، فرض، گلیم فرش و یا قالیچه‌ای که در نظر گرفته‌اید را جلوی آن پهن کنید. حتی اگر کف اتاق کاملاً با سرامیک یا پارکت پوشانده شده است، بهتر است از یک قالی کوچک استفاده کنید. این کار سبب می‌شود تا جذابیت اتاق خواب شما بیشتر شود.

تخت خواب

معمولاً در اتاق ‌های مربع شکل یا باید تخت خواب را در یک گوشه از اتاق که از دو طرف با دیوار احاطه می‌شود قرار دهید. یا آن که لازم است تا حتماً تخت خواب را در نقطه کانونی بگذارید. با قرار دادن تخت خواب در نقطه کانونی می‌توانید به راحتی دیگر وسایل اتاق را دور تا دور آن بچینید و فضای باقی مانده را به خوبی بین دیگر وسایل تقسیم‌بندی کنید.

گلدان‌ها

سعی کنید یک دیوار کامل را به وسایل تزئینی و تابلو‌ها اختصاص ندهید، این کار در اتاق‌ های مربعی شکل جذابیت زیادی ندارد. بلکه بهترین کار آن است که گلدان‌ها و تابلو‌هایی را که دارید در بین وسایل اتاق و در چند گوشه اتاق قرار دهید.

کمد لباس و میز آرایش

مؤلفه‌های بعدی که می‌توانند در اتاق خواب قرار گیرند، مربوط به میز آرایش و کمد لباس‌ها می‌شود. بهترین کار آن است که هر کدام از آن‌ها را در یک طرف تخت قرار دهید. با این کار هم جذابیت بیشتری به دکوراسیون اتاق خواب خود می‌دهید و هم از فضایی که در اختیار دارید، بیشترین استفاده را برده‌اید.

جمع‌بندی

چیدمان اتاق‌ های مربع شکل از مواردی هستند که می‌توانند برای افراد زیادی که در این زمینه بی‌اطلاع هستند، مشکلات مختلفی را به وجود بیاورند. این موضوع به این خاطر است که اتاق ‌های مربع شکل نسبت به اتاق‌ های مستطیلی شکل می‌توانند محدودیت بیشتری داشته باشند. با این وجود پس از اطلاع پیدا کردن از نکات مهم در زمینه چیدمان این نوع از اتاق خواب‌ها می‌توانید سرویس خواب مناسب خود را از فروشگاه‌هایی همچون فروشگاه آرام چوب تهیه کنید که کیفیت بسیار خوبی را نیز به شما عرضه می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا