سرویس خواب جوان

نحوه ی شستشوی تشک سرویس خواب

شستشوی تشک سرویس خواب یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید حتما به نکات مهم موجود در این زمینه توجه کنید. تشک تخت معمولا هر چند وقت یک بار نیاز به شستشو دارد و اگر نکات مهم در این زمینه را ندانید، احتمالا تشک تخت شما عمر زیادی نخواهد داشت و ناچار می شوید تا به زودی یک تشک تخت جدید بخرید. تفاوتی ندارد که تشک سرویس خواب خود را قصد دارید بشویید و یا آن که می خواهید تشک سرویس خواب نوزاد را بشویید، به هر حال این نکات را باید بدانید و در هنگام شستشو آن ها را رعایت کنید تا نتیجه کار مناسب باشد.

شستشوی تشک برای بسیاری از افراد امکان پذیر نیست و یا حداقل گمان می کنند که این کار را نمی توان در خانه انجام داد. تشک تخت خواب را باید به صورت دوره ای و حداقل هر 6 ماه یک بار بشویید تا تمیزی به تشک شما بازگردد.

نحوه شستشوی تشک سرویس خواب

نحوه شستشوی تشک سرویس خواب

اما نحوه شستشوی تشک سرویس خواب به چه شکل است؟ آیا اصول و مراحل خاصی دارد که باید آن را دنبال کنید؟ در ادامه این قسمت به این مراحل اشاره خواهیم کرد و سعی می کنیم تا جایی که امکان دارد این موارد را به درستی و به طور کامل مطرح کنیم که اگر نیاز به شستشوی تشک خود داشتید، بتوانید از آن استفاده کنید.

فراهم کردن وسایل

ابتدا باید وسایلی که برای شستشوی تشک مورد نیاز است را فراهم کنید. فراهم کردن این وسایل نیاز به داشتن اطلاعات دارد که بدانید کدام مارک می تواند گزینه بهتری برای شما به حساب بیاید. به طور کل به 6 محصول و در واقع وسیله برای شستشوی تشک خود نیاز دارید. این محصولات شامل یک مسواک قدیمی و کهنه و یا یک اسفنج زبر، آب داغ که دمای بالایی داشته باشد، مواد شوینده که حالت اسیدی نداشته باشند و به تشک و رویه آن آسیب نزنند، الکل سفید برای ضد عفونی کردن، اسپری شستشو و همچنین مایع شستشوی فرش که حاوی آنزیم است.

پیش از آن که بخواهید کار شستشو را آغاز کنید، باید بدانید که این مواد و لوازم می توانند اهمیت بسیار زیادی داشته باشند. اگر دارای مارک مناسبی نباشند، کیفیت پایینی داشته باشند و یا تاریخ انتقضا آن ها تمام شده باشد، امکان این موضوع وجود دارد که تشک تخت خواب شما پس از شستشو نه تنها تمیز نشود، بلکه حتی آسیب نیز ببیند و این موضوع می تواند هزینه های مضاعفی را برای شما در پی داشته باشد.

شستشوی کاور تخت

مرحله بعدی شستن کاور تخت خواب است. کاور تخت خواب معمولا یا از جنس پارچه های بسیار نازک و یا از جنس برزنت است. این نوع از کاورها را اگر نازک باشند، می توانید داخل ماشین لباسشویی بیاندازید و در صورتی که کاور مورد نظر کلفت تر از حالت عادی باشد، لازم است تا با استفاده از آب گرم و همچنین مواد شوینده مناسب، آن را بشویید. برای این کار می توانید از یک فرچه و یا برس که ضخامت و سختی نسبی دارد و همچنین موادی همچون وایتکس برای کاورهای سفید و تایدهای معمولی برای کاورهای رنگی، استفاده کنید.

شستشوی تشک

در مرحله شستشوی تشک که مرحله اصلی در شستشوی تشک سرویس خواب است، لازم است تا به دقت کارهای لازم را انجام دهید. این موضوع سبب می شود تا شستشوی تشک شما با دقت انجام شود و از این بابت مشکلی نداشته باشید. معمولا کار شستشو برای تشک های بدون فنر بسیار راحت تر است. این تشک ها را می توانید داخل حمام و یا حیاط قرار داده و با استفاده از آب داغ و مواد شوینده آن ها را بشویید.

اما برای تشک های فنر دار لازم است تا حتما مراحل بیشتری را طی کنید. برای این تشک ابتدا آب داغ را با فشار زیاد بر روی تشک گرفته تا خیس شود. بهتر است صرفا سطح تشک را خیس کنید که برای خشک کردن آن نیز با مشکل روبرو نشوید. پس از اسپری کردن آب داغ می توانید تشک ها را با مواد شوینده و با استفاده از مسواک و براش تمیز کنید. در مرحله بعدی باید کف ایجاد شده بر روی سطح تشک را با جاروبرقی های مخصوص آب و خاک جارو کردن و سپس با سشوارهای مخصوص آن را خشک کنید.

خشک کردن تشک

خشک کردن تشک

زمانی که تشک را شستید باید بدانید که مرحله خشک کردن تشک می رسد. این مرحله به اندازه مرحله شستن تشک اهمیت دارد و لازم است که حتما آن را در نظر بگیرید. برای خشک کردن تشک می توانید از جاروبرقی هایی که مخصوص این کار است و در مبل شویی ها می بینید استفاده نمایید. از سوی دیگر نیز می توانید پس از جمع کردن کفی که بر روی تشک وجود دارد، از سشوارهای بزرگ و قدرتمند برای خشک کردن تشک استفاده کنید.

جمع بندی

مواردی که در خصوص شستشوی تشک سرویس خواب در این مقاله مطرح شد را حتما رعایت کنید. این نکات می توانند به شما کمک کنند که مراقبت بهتر و بیشتری را از تشک خود داشته باشید و عمر آن را طولانی تر کنید. علاوه بر تمام موارد گفته شده باید بدانید که کیفیت تشک تخت باید از ابتدا مناسب باشد و سپس نکات مطرح شده را در نظر بگیرید. برای تضمین کیفیت تشک باید از فروشگاه معتبر و مناسبی آن را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا