سرویس خواب نوزاد

چه نوع تشکی برای تخت خواب نوزاد مناسب است؟

تشک مناسب تخت خواب نوزاد یکی از چیزهایی است که در هنگام خرید سیسمونی معمولا توجه زیادی به آن نمی شود و مردم با عجله تمام و در ماه های پایانی تولد کودک آن را خریداری می کنند. این موضوع می تواند بر روی رشد جسمی کودک و همچنین سلامت ستون فقرات و مهره های گردن او تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. فراموش نکنید که کودک شما هنوز به طور کامل رشد نکرده است و اگر تشک مناسب تخت خواب نوزاد را برای او انتخاب نکنید، احتمالا باید منتظر عواقب جبران ناپذیر این موضوع نیز باشید. در این مطلب مهم ترین نکات و مولفه هایی که می تواند به شما کمک کند تا یک تشک مناسب را خریداری کنید، ذکر کرده ایم. با در نظر گرفتن این نکات می توانید هرچه بهتر و ساده تر خرید خود را انجام دهید.

ویژگی های تشک مناسب برای نوزاد

ویژگی های تشک مناسب برای نوزاد

ویژگی های تشک مناسب تخت خواب نوزاد می تواند شامل چند مورد مهم و اساسی شود. اگر این ویژگی ها را رعایت کنید، مسلما متوجه می شوید که کودک شما خواب راحت و آرامی خواهد داشت و این موضوع باعث می شود تا در نهایت بتوانید با خیال آسوده و راحت نوزاد خود را در تخت خوابش بخوابانید. فراموش نکنید که تشک تخت حتی از متریال مورد استفاده برای ساخت سرویس خواب نوزاد  نیز مهم تر است و باید حتما توجه ویژه ای را به آن داشته باشید.

حالت تشک

زمانی که نام تشک تخت را می شنویم احتمالا تشکی نرم در ذهنمان تصور می شود که قرار است با هر بار چرخیدن روی آن، تشک تکان بخورد و نرمی و راحتی آن را حس کنیم. در مورد نوزادان موضوع کاملا برعکس است. نوزاد هنوز دارای اسکلت و استخوان بندی سفتی نیست و اگر تشک نرمی را برای او انتخاب کنید احتمالا روند تکامل استخوان های او را با مشکل روبرو خواهید کرد. معمولا تشک مناسب تخت خواب نوزاد در واقع تشکی است که تقریبا سفت بوده و نرمی زیادی ندارد. این سفتی می تواند حالت بدن کودک را در شرایط ایده آل حفظ کند و به او کمک کند تا هرچه بهتر و راحت تر بتواند رشد خودش را داشته باشد.

همچنین بخوانید: نکات طلایی خرید سرویس خواب نوزاد ارزان

وزن تشک

مورد و مولفه بعدی در خصوص وزن تشکی است که قرار است خریداری نمایید. وزن تشک نوزاد می تواند بین 3 الی 14 کیلوگرم شود اما این میزان تفاوت مربوط به جنس تشک ها خواهد شد. تشک های معمولی 3 الی 4 کیلوگرم هستند، تشک هایی که از فوم سخت پلی یورتان تهیه شده اند می توانند به وزنی معادل 9 کیلوگرم برسند و تشک های فنردار طبی مخصوص نوزاد و کودک نیز احتمالا تا 14 کیلوگرم می رسند.

ابعاد و اندازه های تشک

ابعاد و اندازه های تشک

مورد بعدی در خصوص ابعاد و اندازه های تشک است. در بسیاری از تخت های افراد بزرگسال شاهد این موضوع هستیم که ابعاد و اندازه های تشک به شکلی است که از لبه ها و کناره های تخت دارای فاصله است. این موضوع در مورد تخت خواب نوزاد و کودک نباید به هیچ وجه به این صورت باشد. در تخت خواب نوزاد باید تشک دقیقا به اندازه تخت باشد و بین تشک و تخت هیچگونه فاصله ای وجود نداشته باشد. این موضوع اجازه نمی دهد که فاصله موجود سبب بروز خطر برای نوزاد شود. توجه کنید نکات اتاق خواب کودک و نوجوان را حتما بدانید چون در این زمینه به شما یاری می رساند.

جمع بندی

همان طور که گفته شد تشک مناسب تخت خواب نوزاد یکی از مهم ترین بخش های  سرویس خواب نوزاد و به طور کلی سیسمونی نوزاد است. به همین دلیل است که در هنگام خرید تشک اگر حتی پول بیشتری را هزینه کنید و تشک استانداردتری را بخرید، بسیار گزینه بهتری نسبت به زمانی است که پول بیشتری را بابت وسایل دیگر بپردازید. فراموش نکنید که تشک های مناسب می توانند سلامت نوزاد و سپس کودک شما را تضمین کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا