دسته‌بندی نشده

آشنایی با نحوه تمیز کردن و شستن انواع مبلمان

برای تمیز ماندن دائمی مبلمان بهتر است استفاده هفتگی از یک دستمال خشک معمولی و جاروبرقی را فراموش نکنید. همچنین با تمیز کردن مبلمان به محض ریختن مواد غذایی و… از ایجاد لکه های شدید و عمقی جلوگیری کنید.
در این مقاله آرام چوب قصد داریم با چند تا از بهترین روش های موجود جهت شستن انواع مبلمان آشنا شویم و مراحل انجام هر روش را قدم به قدم با هم پشت سر بگذاریم؛ در ادامه با ما همراه باشید.

تمیزکاری مبلمان با گردگیری و جارو کشی منظم

شما صرفا می‌توانید با انجام منظم گردگیری و جارو کشی مبلمان همیشه آنها را به طور قابل قبولی مرتب نگه دارید. در هنگام جارو کشیدن مبلمان تمیزکاری تمامی درزها و مابین تشکچه‌ها را فراموش نکنید. در نهایت با کشیدن برس بر روی مبلمان جلوه‌ی بهتری را ایجاد کنید.

آموزش شستن انواع مبلمان

برای شستن انواع مبلمان شما می‌توانید از دو راه مختلف اقدام نمایید، اولین راه پیش رو استفاده از بخارشوی است. شما می‌توانید با این روش به خوبی پارچه مبلمان را تمیز و ضدعفونی کنید. دومین راه پیش رو استفاده از آب ولرم و شامپو است.

استفاده از شامپو مبل برای شستن انواع مبلمان

شما می‌توانید با استفاده از شامپوی مخصوص مبلمان برای شستن انواع مبلمان اقدام نمایید. در این خصوص قبل از هر چیز دقت کنید که شامپوی خریداری شده با الیاف و مواد سازنده مبلمان شما سازگاری داشته باشد در غیر این صورت ممکن است به تار و پود فرش صدمه وارد کند.
همچنین عدم استفاده از یک شامپوی مناسب ممکن است باعث کاهش لطافت مبل‌ها شود. برای اجرای این روش کافی است مقداری شامپو مبل را در ظرفی بریزید و سپس از یک پارچه نرم و مقاوم جهت شستشوی مبلمان استفاده کنید.
نکته: قبل از شستن انواع مبلمان با شامپو، قسمتی از مبل را بشویید تا مطمئن شوید که پارچه مبل رنگ نمی‌دهد.”
پیشنهاد میکنیم قبل از انجام شستن انواع مبلمان، با استفاده از یک جاروبرقی معمولی ذرات آلوده روی مبلمان را پاکسازی کنید چرا که بعد از شستشوی مبلمان هیچگونه آب‌کشی انجام نمی‌شود، بنابراین ممکن است برخی آلودگی‌ها همچنان باقی بمانند.

درک مفهوم برچسب ‌های مختلف مبل

جالب است بدانید که می‌توان به سادگی با بررسی برچسب های چسبیده به مبل اطلاعات زیادی را در خصوص نوع پارچه، دمای مناسب برای شستشو و حتی مواد شوینده مناسب برای مبلمان را به دست آورید. معنای برخی از این علائم عبارت هستند از:

X: (نباید از شوینده استفاده کرد، این مبل فقط باید با جارو یا برس تمیز شود)
WS: (امکان استفاده از شوینده‌های خشک و مایع همراه با بخارشو)
O: (فقط باید از آب سرد برای تمیز کردن آن استفاده کنید)
S: (باید از شوینده‌های خشک و بدون آب استفاده کرد)
W: (تنها شستشو با آب مجاز است)

نحوه شستن انواع مبلمان با استفاده از بخارشوی

شستشوی انواع مبلمان

نحوه شستن انواع مبلمان به کمک این روش می‌تواند در جهت از بین بردن لکه های چربی و پاک کردن تمام آلودگی‌ها به شما کمک کند. فرآیند خشک شدن مبل با استفاده از بخارشوی بسیار سریع‌تر از روش های دیگر است چرا که مبلمان آب بسیار کمتری را به خودشان جذب می‌کنند.
در این روش کافی است مواد شوینده را بر روی سطوح مبل بزنید و سپس از بخارشوی خود بر روی این مواد استفاده کنید. هر چند که استفاده از بخارشوی به تنهایی نیز موثر و کارساز است. از جمله مزایای استفاده از این روش عبارت هستند از:

  • اجرای سریع
  • استفاده راحت
  • زمان کوتاه برای خشک شدن
  • بدون نیاز به جا به جایی مبلمان
  • امکان پاک کردن و از بین بردن تمامی آلودگی‌ها و لکه‌ها

نحوه پاک کردن لکه های مختلف از روی مبل

در ادامه این مطلب به طور خلاصه با نحوه پاک کردن لکه های مختلف از روی مبل آشنا می‌شویم.

  • لکه چربی: پاک کردن لکه چربی از روی مبلمان چرم به راحتی انجام می‌شود. در مبلمان پارچه‌ای (ابریشمی) کافی است یک کاغذ خشک‌کن را بر روی لکه قرار دهید و سپس اتوی داغ را بر روی آن فشار دهید تا لکه پاک شود. مطمئن شوید که اتو مستقیما بر روی مبل قرار نگیرد.
  • لکه خودکار و جوهر: برای پاک کردن لکه خودکار از روی مبل ابتدا پارچه مبل را کمی خیس کنید، سپس روی آن نمک بپاشید و در نهایت با پنبه تمیز کنید. همچنین می‌توان از مخلوط آمونیاک و گلیسیرین نیز در این مورد استفاده کرد، اما بعد از استفاده سریعا آن محل را با آب و پودر دستی شستشو دهید.
  • لکه سوختگی: در خصوص لکه های زرد ناشی از سوختگی می‌توانید از محلول آب اکسیژنه استفاده کنید. همچنین مالیدن یک حبه قند بر روی این نوع لکه‌ها گاها جوابگو بوده است.

سخن پایانی

این مقاله توسط سایت آرام چوب تهیه گردیده است. برند آرام چوب تولید کننده باکیفیت‌ترین محصولات سرویس خواب از جمله سرویس خواب دو طبقه ، سرویس خواب نوزاد، سرویس خواب عروس و… می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا