سرویس خواب جوان

تخت خواب ضد زلزله چیست؟

تخت خواب ضد زلزله یک نوع تخت خواب هوشمند است که مجهز به یکسری سنسورهای حساس به لرزه می باشد. در قسمتی از این محصول یک جعبه کمک های اولیه به همراه محفظه نگهداری غذا وجود دارد. همچنین دارای یک نوع چراغ چشمک زن است که به sos اتصال شده و در مواقع ضروری آلارم می دهد. چنانچه تمایل دارید با نحوه عملکرد تخت خواب های ضد زلزله بیشتر آشنا شوید تا پایان این مقاله از وبسایت آرام چوب با ما همراه شوید.

نحوه عملکرد تخت خواب ضد زلزله

تخت های هوشمندی که امروزه با نام تخت ضد زلزله شناخته می شوند نوعی تخت برقی هستند. این تخت ها به برق 12 ولت متصل می شوند یا با کمک باتری انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را تأمین می کنند. در حقیقت تخت خواب های ضد زلزله بسیار زیاد به ارتعاشات اطراف خصوصاً زلزله حساسیت نشان می دهند. البته مکانیزم این نوع تخت ها به گونه ای است که با وارد آمدن هر فشار و لرزه ای مانند گذاشتن دست کودک روی تخت به طور اتوماتیک بسته نمی شوند. تنها زمانی تخت ضد زلزله وارد عمل می شود که سنسورها لرزه های زمینی را به طور دقیق احساس کنند.

چگونگی طراحی تخت خواب ضد زلزله

چگونگی طراحی تخت خواب ضد زلزله

تخت خواب های ضد زلزله ظاهری شبیه به تخت خواب های معمولی و ساده دارند. یعنی ظاهر آنها بیشتر از جنس چوب و ام دی اف است که آنتی باکتریال هستند. همچنین توسط رنگ های الکترواستاتیک که خاصیت ضد خش دارند پوشش دهی شده اند. تخت خواب های ضد زلزله در مدل های نوزادی، سرویس خواب جوان، بزرگسال به صورت 1 نفره و 2 نفره تولید و عرضه می شوند. در طراحی و ساخت این نوع تجهیزات ضد لرزه مهم ترین قسمت تخت خواب بخش بال های تخت است که به محض دریافت خفیف ترین لرزش ها بسته می شوند و جان افراد خوابیده در تخت را محافظت می کنند.

بهترین تخت خواب ضد زلزله

دقت کنید در بین تخت خواب های ضد زلزله نمونه هایی کیفیت بالاتری دارند که دارای یک حسگر بسیار قوی باشند. لازم است تا حسگرها در ظرف 3 ثانیه لرزه های 3 ریشتری به بالا را حساس کنند و عملکرد بسیار بالایی داشته باشند. مهم تر اینکه تخت خواب های ضد زلزله باید دارای یک کپسول اکسیژن باشند تا در مواقع ضروری مقدار اکسیژن فرد داخل تخت را تأمین کنند چون کمبود اکسیژن به طور حتم باعث خفگی هر فردی می شود. همچنین باید درون فضای داخلی تخت یک محفظه برای نگهداری از مواد خوراکی فاسد نشدنی مانند بیسکویت و آب معدنی وجود داشته باشد. لازم است این مدل تخت خواب با دریافت خفیف ترین زمین لرزه سریعاً باله های بالای تخت را ببندد تا از شما در زمان خواب بیشترین محافظت را انجام دهد.

نحوه کارکرد دقیق تخت ضد زلزله

نحوه کارکرد دقیق تخت ضد زلزله

این محصول با کمک ولتاژ 12 ولت کار می کند چنانچه در زمانی برق قطع شود سریعاً باتری تخت وارد عمل می شود و برق مورد نیاز سنسورها را تأمین می کند. پس در هنگام قطع شدن برق اصولاً باتری تخت اجازه نمی دهد که هیچ خللی در عملکرد تخت خواب به وجود آید. اگر با گذشت چند روز انرژی باتری هم کم شود بال های تخت خواب به طور اتوماتیک بسته می شوند و تا زمان وصل شدن مجدد تخت به برق بال های تخت باز نمی شوند. خوب است بدانید که این محصول یک ریموت برای کنترل وضعیت تخت دارد تا شما بتوانید به صورت دستی بال های تخت را باز یا بسته کنید. حساسیت این سرویس خواب آنچنان بالا است که در صورت بروز کوچک ترین مشکل در پایه های موتور یا کابل های میان برد سریعاً آلارم تخت به شما هشدار می دهد.

همچنین بخوانید : تخت خواب برای اتاق کوچک دارای چه ویژگی‌هایی است؟

سخن پایانی

تخت خواب ضد زلزله با احساس کوچک ترین لرزه سریعاً باله های خود را می بندد تا کمترین صدمه ای به شما وارد نشود. اگر زمین لرزه هیچ نوع تخریبی به جای نگذارد و فشاری به بال تخت خواب وارد نشود بعد از 5 دقیقه مجدداً بال تخت ها باز می شود و به آرامی به حالت اولیه خود باز می گردند. چنانچه در زمان باز شدن باله ها دوباره سنسورهای تخت احساس لرزش کنند سریعاً بال ها بسته می شوند. نکته قابل توجه دیگر اینکه تخت خواب های ضد زلزله می توانند تحت پوشش بیمه های مختلف قرار بگیرند و بعد از وقوع زلزله خسارت های وارد شده به جان و مال شما را جبران کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا