سرویس خواب جوان

انتخاب بهترین محل برای گذاشتن تخت خواب

بهترین محل برای گذاشتن تخت خواب کنار دیوار به دور از پنجره ها و درب ورودی است. البته باید قسمت بالای تخت یا همان تاج تخت به یک دیوار محکم تکیه داده شود. همچنین تخت در جهت نورگیری اتاق قرار بگیرد تا صبح ها که از خواب بیدار می شوید زیبایی طلوع خورشید را از دست ندهید. ولی فراموش نکنید که قرار دادن تخت خواب زیر پنجره بسیار خطرناک است.

بهترین محل برای گذاشتن تخت خواب کجاست؟

بهترین محل برای گذاشتن تخت خواب کجاست؟

شاید بارها امتحان کرده باشید که در برخی از قسمت های منزلتان خواب بهتری دارید ولی در برخی جهات دیگر خواب های شما آشفته و بی کیفیت است. در واقع این موضوع ارتباط مستقیمی با حرکت انرژی مثبت در مسیر خواب شما دارد که به آن “جی ” می گویند. پس در برخی از قسمت های منزل که این انرژی مثبت بیشتر باشد بدون شک در آن نقطه از خانه شما خواب بهتری خواهید داشت. از این رو در انتخاب محل قرار دادن سرویس خواب خود حتماً به مسیر حرکت انرژی توجه کنید. البته گاهی اوقات وجود انرژی های منفی در بعضی از قسمت های اتاق بیشتر از جای دیگری است. مثلاً این انرژی در میان دو پنجره خیلی زیاد است البته در میان پنجره و درب ورودی هم حرکت انرژی منفی وجود دارد. پس هیچ گاه تخت خوابتان را در بین دو پنجره و کنار درب ورودی اتاق خواب قرار ندهید.

مناسب ترین محل برای قرار دادن تخت خواب

از آنجایی که اتاق خواب جزو مکان های امن و خصوصی هر خانه ای به‌ شمار می آید. پس بهترین محل برای گذاشتن تخت خواب جایی است که از دیگر نقاط منزل قابل دیدن نباشد. یعنی زمان باز بودن درب اتاق خواب کسی نتواند تخت خواب شما را به طور کامل ببیند. همین‌طور به علت رعایت نکات ایمنی هیچ گاه تخت خوابتان را زیر پنجره قرار ندهید. نکته دیگر اینکه چیدمان تخت خواب در اتاق تأثیر بسیار زیادی در دکوراسیون فضای اتاق خواب دارد. پس تا حد ممکن سعی کنید تخت خواب را به صورت گوشه ای در کنج اتاق قرار ندهید چون ضمن دشوار کردن رفت و آمد در اتاق باعث می شود تا فضاهای پرت و غیر قابل استفاده در اتاق نشیمن زیاد شود.

انتخاب بهترین محل برای گذاشتن تخت خواب

اگر چه بهترین محل برای قرار گرفتن تخت خواب شما دیوارهای اصلی اتاق خواب است ولی گاهی اوقات به دلیل رد شدن لوله های گاز و آب از دیوار اصلی قطعاً صدای لوله ها اجاره نمی دهد که شما خواب راحتی داشته باشید. حتی گاهی اوقات در قسمتی از دیوار اصلی رادیاتور نصب شده است پس چنانچه رادیاتور نیاز به تعمیر داشته باشد مجبور خواهید بود که تخت خواب را جا به جا کنید. پس به طور کلی سرویس خواب جوان، نوزاد و حتی تخت بزرگسال را در مکانی از اتاق خواب بگذارید که کلاً جدا از سایر لوازم موجود در فضای اتاق باشد.

بهترین مکان برای قرار دادن تخت خواب

بهترین مکان برای قرار دادن تخت خواب

دقت کنید که همیشه انتخاب بهترین مکان برای گذاشتن تخت خواب کار راحتی نیست. گاهی اوقات انتخاب یک محل مناسب برای قرار دادن تخت خواب به سختی همان خرید سرویس خواب است. چون باید تخت شما در فضای اتاق خواب کاملاً مشرف به درب ورودی باشد. یعنی زمانی که روی تخت دراز می کشید باید دید کاملی به درب اتاق داشته باشید. هر چند که مکان استراحت شما حتماً باید یک جای دنج در اتاق خواب باشد تا در آنجا احساس امنیت کنید. نکته دیگری که برای تعیین محل گذاشتن تخت خواب باید بدانید اینکه هیچ گاه تخت خواب شما نباید حالتی باشد که پاهایتان رو به روی درب ورودی قرار بگیرد. چون برای کسانی که وارد اتاق شما می شوند این موضوع کمی ناخوشایند است البته در آداب اسلامی بیان شده است که دراز کشیدن به سمت قبله و جهت شمال از هر حالت دیگری بهتر می باشد.

همچنین بخوانید :هزینه مناسب برای تخت خواب نوزاد چقدر است؟

 سخن پایانی

اگر چه بهترین محل برای گذاشتن تخت خواب های مختلف یکسری مکان های خاص پیشنهاد شده است.‌ ولی مناسب ترین قسمت برای گذاشتن تخت خواب جایی است که شما در آنجا حس امنیت داشته باشید. کاملاً نورگیر و بادگیر باشد تا در فصول مختلف سال شرایط مناسبی را برایتان فراهم کند. در واقع بهترین جا برای گذاشتن تخت خواب قسمتی است که در طول شب انرژی های منفی را از شما دور کند و یک روز پر انرژی را پیش رویتان قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا