سرویس خواب نوجوان

تخت‌ایده‌آل برای اتاق خواب کودک و نوجوان

اتاق خواب کودک و نوجوان را چگونه باید بچینیم؟ آیا برای این کار می‌توانیم به خود کودک و یا نوجوانمان اعتماد کنیم و یا حتماً باید این موضوع را بر اساس اصول روانشناختی انجام دهیم و در این کار همراه فرزند خود باشیم؟ مسلماً حقایق روانشناسی و موضوعاتی که در این زمینه وجود دارند، می‌توانند در کنار اصول چیدمان و دکوراسیون قرار گیرند و به همین دلیل نیز می‌توان گفت که این کار کمی سخت‌تر است و لازم است تا حتماً نکات و مؤلفه‌های مهم در خصوص آن را به خوبی بدانید و مورد استفاده قرار دهید. در کنار این موارد می‌توانیم به تخت‌ایده‌آلی که برای اتاق کودک و نوجوان مناسب است نیز بپردازیم.

نکات مهم در خصوص تخت اتاق خواب کودک و نوجوان

نکات مهم در خصوص تخت اتاق خواب کودک و نوجوان

در خصوص خرید تخت برای اتاق خواب کودک و نوجوان باید گفت که رعایت کردن یک سری از نکات می‌تواند اهمیت بسیار زیادی در این زمینه داشته باشد. این نکات را باید به طور حتم رعایت کنید که هم چیدمان و دکوراسیون اتاق را حفظ کرده باشید و هم آن که کودک شما احساس راحتی را در اتاق خودش داشته باشد.

جنس تخت خواب

اولین مورد مربوط به جنس تخت خواب می‌شود. معمولاً جنس تخت‌ها بین سه دسته فلزی، چوبی و پلاستیک فشرده قرار می‌گیرد. هر کدام از این موارد را می‌توانیم با توجه به ویژگی‌های مثبت و منفی که دارند مورد توجه قرار دهیم. فراموش نکنید که اگر کودک شما در سنین پایین‌تر است بهتر است تا از تخت‌های چوبی و یا پلاستیک فشرده برای او تهیه کنید و تخت‌های فلزی را کنار بگذارید. تخت‌های فلزی گزینه‌های بهتر و مناسب‌تری برای نوجوانان محسوب می‌شوند.

کیفیت تخت

مورد بعدی در خصوص کیفیت تخت خواب کودک و نوجوان است. همان طور که گفتیم متریال اولیه تخت خواب می‌تواند چوبی، فلزی و یا پلاستیکی باشد. در این بین این متریال‌ها می‌توانند کیفیت‌های مختلفی نیز داشته باشند و همین موضوع سبب می‌شود تا در زمان خرید توجه بیشتری به کیفیت تخت‌ها داشته باشید.

همچنین بخوانید:دکوراسیون زیبای اتاق خواب کودکان از لحاظ روانشناسی

وجود حفاظ برای تخت کودکان

کودکان و خردسالان معمولاً در هنگام خواب تکان می‌خورند و امکان افتادن آن‌ها از تخت وجود دارد. به همین دلیل است که بهتر است برای تخت خواب‌های کودکان، تخت‌هایی را انتخاب کنید که دارای حفاظ کامل و یا حفاظ نیمه باشند. به همین دلیل است که بهتر است حفاظ تخت‌ها را نیز به شکلی انتخاب کنید که علاوه بر مراقبت از کودک و بالا بردن میزان ایمنی او، شکل و ظاهر مناسبی داشته باشند و قابلیت جابجایی را نیز داشته باشند.

شکل تخت خواب

مورد بعدی در خصوص شکل تخت خواب است. شکل تخت خواب در واقع به شکل ظاهری تخت گفته می‌شود که می‌تواند ساده، شکل دار و یا به اشکال گوناگونی همچون ماشین، عروسک و… ساخته شود. اگر تختی که برای کودک و یا نوجوان خود انتخاب می‌کنید، قرار است تا چندین سال مورد استفاده قرار گیرد، بهتر است موضوع رشد کودک و سن او را نیز در نظر بگیرید. به طور مثال اگر تخت بسیار عروسکی و فانتزی باشد، این احتمال وجود دارد که با برزگ‌تر شدن کودک، حس بچگانه به او منتقل شده و دیگر علاقه‌ای به خوابیدن در تخت خواب خودش نداشته باشد. بنابراین به هیچ وجه فراموش نکنید که شکل تخت خواب را جزء مؤلفه‌های مهم در این زمینه در نظر بگیرید.

جنس تشک

جنس تشک مؤلفه مهم بعدی است که باید رعایت کنید. جنس تشک تخت باید به نحوی باشد که کاملاً مطابق با استاندارد‌های روز دنیا تهیه شده باشد و از این بابت هیچگونه مشکلی نداشته باشید. فراموش نکنید که جنس تشک می‌تواند بر روی سلامت ستون فقرات نوزاد و کودک شما تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

ابعاد تخت خواب

تخت خواب برای اتاق خواب کودک و نوجوان باید دارای ابعاد مناسب و استانداری باشد. این ابعاد باید نه کوچک‌تر از حد مجاز و نه بزرگ‌تر از حد مجاز باشند. به همین دلیل است که می‌توانیم بگوییم اگر تخت ابعاد استانداری داشته باشد، بهترین گزینه محسوب می‌شود، زیرا هم کودک شما می‌تواند خواب راحت و با کیفیتی را تجربه کند و هم دیگر وسایل اتاق در آن جا می‌شوند و نیازی نیست تا نگران کمبود فضا باشید.

ارتفاع تخت

ارتفاع تخت

مؤلفه مهم بعدی که لازم است حتماً رعایت شود در خصوص ارتفاع تخت است. ارتفاع تخت خواب باید به حدی باشد که نه بسیار پایین بوده و نه بسیار بالا باشد. رعایت حد استاندارد سبب می‌شود تا هم اتاق خواب کودک و نوجوان جلوه بهتری پیدا کند و هم سبب می‌شود تا کودک به راحتی از تخت پایین بیاید و بالا برود.

استفاده از تخت‌های دو طبقه

تخت‌های دو طبقه برای اتاق کودک و نوجوان در مواردی که یک اتاق برای دو یا سه کودک استفاده می‌شود و همچنین فضای کافی برای قرار دادن چند تخت وجود ندارد، گزینه بسیار مناسبی است. البته باید توجه داشته باشید که این تخت‌ها باید هم کیفیت و هم مقاومت کافی و مناسب را برای خوابیدن کودکان داشته باشند. بنابراین اگر به دنبال خرید سرویس خواب از جمله سرویس خواب نوزاد و یا سرویس خواب نوجوان هستید، این نکته را به طور حتم رعایت کنید.

جمع‌بندی

مواردی که در طول این مقاله مطرح شدند، موضوعاتی هستند که لازم میدانستیم تا به خوبی در خصوص آن صحبت کرده و موارد مهم را توضیح دهیم. فراموش نکنید که هر کدام از مواردی که تا اینجا در خصوص چیدمان اتاق خواب کودک و نوجوان مطرح شدند، می‌توانند در این موضوع دارای اهمیت باشند و بهتر است تا هر طور که شده است در خصوص رعایت این نکات، زمان صرف کرده و این کار را به درستی انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا