سرویس خواب جوان

مهم ترین نکات خرید تختخواب ؛ برای یک دکوراسیون فوق العاده

تختخواب ها، یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش های هر اتاق خواب هستند که با فرم و شکل فوق العاده ای که دارند اتاق شما را منظم کرده و کادر بندی می کنند. اما آیا تابحال به این موضوع فکر کرده اید که چه نکته ای برای خرید تختخواب مهم است؟ آیا تختخواب ها با شکل های متنوعشان می توانند در تغییرات دکوراسیون سهم مهمی داشته باشند یا صرفا برای استراحت طراحی شده اند؟ با ما در این مطلب از گروه آرام چوب همراه باشید تا نکات خرید سرویس خواب به شما بگوییم.

تختواب ها، فضایی برای آرامش نه سختی!

همه ی ما پس از اینکه از کارهای روزمره خود فارق می شویم و شبها قصد استراحت داریم، پیش از خوابیدن به این فکر می کنیم که قرار است در تختخواب راحتمان آرام بگیریم و چند ساعتی خوابی خوش داشته باشیم تا برای روز بعد آماده و سرحال باشیم. اما بسیاری از افراد هستند که معمولا پس از اینکه از خواب بیدار می شوند احساس خستگی دارند و گویی (( کوه کنده اند!))

پس باید پیش از هرچیز این را بدانید که نباید کیفیت خواب را فدای زیبایی تخت های سرسخت کنیم و قبل از هرچیزی بدانیم که استاندارد تختخواب بسیار مهم است. پس اولین مورد درباره نکات خرید تختخواب این است که تختخوابتان باید کاملا راحت و مناسب ارگونومی بدن شما باشد.

تختوابتان چند نفره است و چه ابعادی دارد؟

تختوابتان چند نفره است و چه ابعادی دارد؟

درمورد خرید تختخواب اول باید بدانید که قرار است تختخواب چه ابعادی داشته باشد. قطعا فضا و دکوراسیونی که برای سرویس خواب نوزاد یا سرویس خواب نوجوان درنظر گرفته می شود، با فضای تختهای دو نفره متفاوت است. پس از آن باید ابعاد اتاق را درنظر بگیرید که بتوانید یک هارمونی مناسب برای انتخاب تخت در اتاق پیدا کنید.

مدرن می خواهید یا کلاسیک؟

پس از انتخاب ابعاد تخت حالا باید سلیقه تان را به کار بگیرید و تکلیفتان را روشن کنید. طرفدار دکوراسیون کلاسیک هستید یا مدرن؟ این موضوع را از این جهت از شما میپرسیم که بدانید در دکوراسیون کلاسیک سرویس خواب ها بسیار بزرگتر هستند و باید فضای بیشتری داشته باشید. در عین حال تختخواب های کلاسیک زاویه و گوشه های بیشتری دارند. اما سرویس خواب های مدرن اصولا سافت تر و جمع و جور تر می باشند که برای اتاق های کوچک تر طراحی شده اند.

تختخواب های دارای کشو

همه ی ما در اتاق هایمان وسایل بسیار زیادی داریم که گاهی اوقات در کمدها نمیتوانیم آنها را قرار بدهیم و مجبوریم یا در داخل انباری بگذاریم یا در گوشه و کنار اتاق پخش باشند. یکی از مهم ترین نکات خرید تختخواب، پیشنهاد تختخواب های کشو دار است که راه حل بسیار مناسبی هستند برای اینکه مقدار زیادی از وسایل خود را در آنها قرار دهید تا فضای بیشتری داشته باشید. البته نکته ای که درمورد این تختخوابها مهم است این است که در اطراف تخت یک فضا برای باز کردن کشو باشد وگرنه وسایلتان در آن گیر می کند!

تختخواب گرد بخریم؟

کسانی که به دکوراسیون خاص یا فانتزی علاقه دارند، عاشق تختهای گرد هستند که هم بسیار زیبا و خوش فرم می باشند هم فضا را آرام تر می کنند و معمولا حس بهتری نسبت به تختخوابهای زاویه دار یا مستطیل دارند.

اما موضوعی که درمورد نکات خرید تختخواب درمورد این سرویس خوابها لازم است بدانید این است که این مدل باید در یک فضای بزرگ قرار داده شود و اصلا برای اتاقهای کوچک مناسب نیست.

 دلیل این موضوع هم این است که دیوارها صاف هستند و تختهایی با خطوط منظم می توانند در یک گوشه ی دیوار قرار بگیرند و شما از مابقی فضا برای چیدن سایر وسایل استفاده کنید، اما در اتاق هایی که تختخواب گرد قرار داده می شود به دلیل پرتی بیشتر در فضا، جای بیشتری هم نیاز دارید.

چوبی یا فلزی؟

قطعا امروزه تختخواب های چوبی طرفداران بیشتری دارند و حتما یکی از دلایل آن هم حس و حال خوبی است که تخت های چوبی نسبت به تختخوابهای فلزی دارند. تختخوابهای چوبی قدرت مانور بسیار بالاتری برای دکور کردن دارند اما می توان گفت تنها مزیت تختخوابهای تمام فلز این است که بسیار مقاوم هستند و نسبت به تخت های چوبی کمتر در معرض آسیب قرار می گیرند.

همچنین بخوانید:مهم‌ترین نکات اندازه استاندارد تخت خواب

ست کردن سرویس خواب

در این مطلب همانطور که تا این قسمت ملاحظه فرمودید درمورد نکات خرید تختخواب با شما صحبت کردیم. در این بخش میخواهیم به شما درباره ست کردن سرویس خواب بگوییم. به طور کلی سرویس خواب شما در یک اتاق نرمال باید با پرده، کاغذ دیواری، کمد دیواری و کف اتاق ست باشد.

 یکی از مهم ترین نکات این است که بهتر است طرح های کاغذ دیواری و پرده خیلی شلوغ و درهم نباشد، زیرا در علم روانشناسی اتاق خواب محل آرامش و استراحت است و لازم است که وقتی وارد آن می شوید سردرد نگیرید.

چه رنگی؟ چه طرحی؟

انتخاب طرح و رنگ کاملا بستگی به سلیقه ی شما دارد اما یکی از مهم ترین نکات خرید تختخواب این است که به هماهنگی و هارمونی رنگ ها توجه کنید. اولین پیشنهاد ما به شما برای انتخاب رنگ تختخواب، رنگ های خنثی است. ست کردن این رنگها با هر رنگ متضاد یا ملایمی می تواند شکیل باشد. اما اگر تصمیم گرفتید سرویس خوابتان را به رنگ هایی مانند قرمز یا نارنجی بگیرید (که معمولا برای سرویس خواب نوجوان مناسب هستند) بهتر است برای سایر بخش ها از رنگ هایی مانند کرم، سفید، یا طوسی استفاده کنید که تناسب فضا حفظ شود.

طراحی یک اتاق خواب دل باز

طراحی یک اتاق خواب دل باز

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که دوست دارید دکوراسیون اتاق خوابتان دلباز باشد این بخش مخصوص شماست. دلباز شدن اتاق خواب پیش از هرچیزی به نور آن مربوط می شود. پس اگر اتاقتان نورگیر دارد و پرده خور است و دلتان می خواهد وقتی وارد اتاق می شوید روحتان تازه شود پرده اتاقتان را در روشن ترین رنگ، ترجیحا کرم یا سفید انتخاب کنید، سرویس خوابتان با رنگ چوب طبیعی ملایم یا کنفی باشد، و ملحفه ها و روتختی ها را با طرحی بسیار ساده و به رنگ هایی مانند طوسی بسیار روشن انتخاب کنید تا از نور و روشنایی فضا لذت ببرید.

جمع بندی

در این مطلب تمام تلاش ما بر این بود که مهم ترین نکات خرید تختخواب را به شما بگوییم تا بتوانید پیش از انتخاب همه ی جوانب امر را بررسی کنید. با کمی سلیقه و بررسی بروشورهای مربوط به دکوراسیون داخلی می توانید بهترین سرویس خواب را برای خودتان یا عزیزانتان فراهم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا